השוק

בנק דיסקונט מזהיר: הריבית תהיה גבוהה ממה שמגולם בשווקים

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, מיישרת קו עם קונצנזוס התחזיות לפיו בנק ישראל לא יוריד את הריבית בישיבה הקרובה, אבל היא גם מזהירה: הריבית בסוף השנה תהיה גבוהה מהמגולם בשווקים
ניצן כהן |  1
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר)
בשבוע שעבר התפרסם מדד המחירים לצרכן שהצביע על כך שבאופן תיאורטי האינפלציה בישראל מתחילה להיכנס לשליטה, מה שאמור לייצר חופש פעולה (יחסי) לבנק ישראל כשהוא קובע את מדיניות הריבית שלו. אמנם בנק ישראל כבר הוריד את הריבית פעם אחת אבל קשה לראות כיצד הוא ממשיך בתהליך הזה ללא הצטרפות של הפדרל ריזרב לתהליך וכאן כבר התמונה מסתבכת.
נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט מזהירה היום ממצב בו השווקים מתמחרים ריבית נמוכה מהתחזיות של הכלכלנים. מצב כזה עלול לייצר תיקון בשווקים במעלה הדרך ומכאן שיש להתייחס ברצינות לאזהרות מהסוג הזה.

נכון להיום ריבית בנק ישראל עומדת היום על 4.5% וזו ריבית גבוהה מאוד. להערכת שמיר הריבית תרד במהלך השנה אולם תגיע בסופו של יום, קרי בסוף השנה, ל-3.75%, זאת לעומת הרמה שמגולמת היום בשוקים שעומדת על 3.4%.
צריך לזכור שאם הניתוח של שמיר הוא הנכון, הרי שבמהלך השנה אנחנו צריכים לראות תיקון בשוק האג"ח ומכאן גם תיקון בשוק המניות. תיקון שהשורה התחתונה שלו היא עלייה קלה בתשואות האג"ח וזה אומר שיהיו הפסדים למשקיעים.
"כרגע שוק התלבור לא מגלם הורדת ריבית בשבוע הבא, וגם אנו, מניחים, בתרחיש המרכזי, כי בנק ישראל יבחר להמתין עם הורדת ריבית נוספת, ולא ינקוט בצעד זה בשבוע הבא, זאת על אף ההאטה באינפלציה והתייצבות השווקים. לעוד שנה אנו צופים ריבית של 3.75%, מעל המגולם בשוק (כ-3.4%)" אומרת שמיר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעלת אינטרס
    לוין 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעלת אינטרס.
    סגור