בחירות 2022

מיכאלי: "למעלה מ-70 אחוזים רוצה תחבורה ציבורית בשבת"

השרה מיכאלי מעלה את מפלס המתח ביחסי דת ומדינה. עיקר הזעם מהמפלגות הדתיות נעוץ בטענה שמיכאלי מייצרת פרובוקציה בריכוזים החרדים כדי להעלות הנושא לסדר היום ולנסות לקושש קולות על גבם. כעת ניתן לצפות לגל נוסף של התקפה על השרה מיכאלי: "זה לא יכול להיות שהשקעה של מיליארדים, כל כך גדולה, פשוט תהיה מושבתת יום וחצי בשבוע"
דוד זולדן |  3
מירב מיכאלי (צילום יוסי זמיר פלאש 90)
יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מירב מיכאלי השיקה היום נתיב העדפה לתחבורה ציבורית ואמרה כי: "בסוף, החזון הוא שבנת"צ הזה ייסעו גם אוטובוסים בשבת".
מיכאלי עדכנה כי "אני פניתי אתמול ליו"ר נת"ע, החברה שמקימה ומפעילה את הרכבת הקלה וביקשתי ממנה לבחון את כל המשמעויות של הפעלת הרכבת הקלה, הקו האדום, גם בשבת. זה לא יכול להיות שהשקעה של מיליארדים, כל כך גדולה, פשוט תהיה מושבתת יום וחצי בשבוע. מדובר במצור בסופי השבוע שאזרחיות ואזרחי ישראל כבר לא מוכנים לסבול אותו. יותר ויותר אנשים זקוקות וזקוקים לתחבורה ציבורית ולא מבינים למה הם לא מקבלות ומקבלים אותה?"
עוד אמרה השרה מיכאלי כי "יש לנו רגע היסטורי. אנחנו עובדות ועובדים על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת מהרגע שנכנסו לממשלה הזאת. שאלתןם אותי לאורך השנה מה קורה עם תחבורה ציבורית בשבת, ועניתי לכן- אני עובדת על תכנית ארוכת טווח של בניית הסכמות. אילו הממשלה הזאת הייתה ממלאת את ימיה, אין לי ספק שהיינו רואות ורואים כבר אוטובוסים בשבת. משום שבשלב הראשון היה יותר חשוב לשמור על הקואליציה, לשמור על השלטון שהחליף את נתניהו. אנחנו עשינו עבודת מטה בשקט ולא יצאנו עם זה החוצה". 
מיכאלי הדגישה את גודל השעה ואמרה כי "עכשיו יש לנו רגע היסטורי. יש רוב בממשלה להעביר דברים שכבר עכשיו אפשר להוציא לפועל שהם תחבורה ציבורית בשבת. אני קוראת לראש הממשלה להצטרף אליי ולא לבזבז את הרגע ההיסטורי הזה. כל מה שנעשה עכשיו אין ממשלה שתיקח אחורנית. אנחנו יכולות ויכולים לגרום לדבר הכל כך נכון הזה לקרות. יש בציבור הישראלי רוב של למעלה מ- 70 אחוזים שרוצה תחבורה ציבורית בשבת, זה כולל אנשים דתיות ודתיים ואפילו קצת חרדיות וחרדים וזה רק כשסופרים את הציבור היהודי, אם נוסיף את הציבור הערבי אז בכלל אנחנו ברוב בכלל גורף".
לסיום אומרת השרה מיכאלי כי "הגיע הזמן שהממשלה תשרת את מה שהציבור גם רוצה וממש ממש זקוקה וזקוק לו. התחבורה הציבורית בכל ימות השבוע היא הכרח לכך שנוכל להפוך אותה לאלטרנטיבה, שאנשים יוכלו לוותר על כלי הרכב הפרטיים שלהם כי הןם ידעו שיש להןם גם איך להגיע למשפחה ולהורים בסוף השבוע ובשבת.  אנחנו חייבות וחייבים ללכת לשם, יש לנו רגע היסטורי לגרום לדבר הזה לקרות, אסור לנו לבזבז אותו, ואני קוראת כאמור לראש הממשלה להצטרף אליי ופשוט לעשות את זה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איך בידיוק? מאיפה הבאת 70 אחוז?
    אור 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רוב המדינה דתיים , חרדים , מסורתיים . איך הגעת לזה 70 אחוז רוצים לחלל שבת ??? שקרנית מגעילה
    סגור
  • 2.
    מיכאלי עם 5 מנדטים. קוקו חלמה על 70% בחלום השני כבר 90% (ל"ת)
    איתן 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא ראויה לתגובה (ל"ת)
    גיטלר 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור