דיגיטל וטק

אנבידיה עוברת ליעד מפתיע? העסקה החדשה נחשפת

ענקית השבבים אנבידיה, מנסה לעקוף את המגבלות שהטיל עליה ממשל ביידן. נחשף כי ג'נסן האנג, מנכ"ל אנבידיה, צפוי להתחיל בשבוע הבא בסדרת פגישות עם מממשלת ויאטנאם וחברות וייטנאמיות על מנת לדון בדרכים "להרחיב את תעשיית המוליכים למחצה" בווייטנאם ועל "השותפות הפוטנציאלית של אנבידיה עם חברות טכנולוגיה וייטנאמיות"
מערכת ice | 
ג'נסן הואנג מנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock, יוטיוב/ NVIDIA)
ענקית השבבים אנבידיה, צפויה להתחיל במהלך השבוע הבא, סבב פגישות בנושא מוליכים למחצה עם חברות טכנולוגיה ורשויות בויאטנאם. המדינה, הממוקמת בדרום מזרח אסיה, משמשת כבר כביתם של מפעלים גדולים להרכבת שבבים כולל המפעלים הגדולים בעולם של אינטל ובוחנת דרכים להתרחב לעיצוב וייצור שבבים על מנת לנצל את המתיחות בין ארה"ב וסין.
ג'נסן האנג, מנכ"ל אנבידיה, צפוי לפגוש ביום שני נציגים מממשלת ויאטנאם וחברות וייטנאמיות כדי לדון בדרכים "להרחיב את תעשיית המוליכים למחצה" בווייטנאם ועל "השותפות הפוטנציאלית של אנבידיה עם חברות טכנולוגיה וייטנאמיות". לפי הדיווחים, אנבידיה צפויה להסכים על עסקה להעברת טכנולוגיה עם לפחות חברה וייטנאמית אחת. בין החברות הצפויות להשתתף בפגישות עם אנבידיה נמצאות גם חברות הרכבים החשמליים VinFast ו-Viettel.
אנבידיה, המייצרת שבבי בינה מלאכותית ומעבדים גרפיים, כבר שיתפה פעולה בעבר עם חברות הטכנולוגיה המובילות של וייטנאם לפריסת בינה מלאכותית בתעשיות הענן, הרכב והבריאות לאחר שבארצות הברית שדרגו את היחסים הדיפלומטיים עם המדינה.
יצרנית השבבים מחפשת דרכים להתרחב בכדי לעמוד בביקושים הרבים לשבבי הבינה המלאכותית, בנוסף למצוא דרכים להתגבר על ההגבלות האחרונות שארצות הברית הטילה על ייצוא שבבים לסין. אנבידיה, הרוויחה רבות מעלייתה של הבינה המלאכותית ונכון לעכשיו היא מחזיקה בהזמנות שווי של 5 מיליארד דולר מחברות שנמצאות בסין, אך כעת בשל ההגבלות החדשות שהטיל ממשל ביידן הן נתונות בסכנה.
נכון לעכשיו, ההגבלות שהטיל ממשל ביידן, נוגעות בעיקר לייצוא של שבבי בינה מלאכותית מתקדמים מסוג H800 ו-A800, שבבים שאנבידיה עיצבה במיוחד עבור השוק הסיני, כאשר דגמים יותר פשוטים עדיין מותרים לייצוא לסין, אבל אותם דגמים עליהם הוטלו ההגבלות הם הדגמים שאנבידיה, מרוויחה מהם הכי הרבה בסין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה