דיגיטל וטק

נחשף: זו השיטה בעזרתה תושבי עזה עקפו את חסימת האינטרנט

אחרי שבעזה רשת הסלולר ורשת האינטרנט נפלה, סופרת ממצרים הצליחה לחבר אלפים בחזרה לאינטרנט באמצעות eSIM

מערכת ice |  2
תושבי עזה עקפו את חסימת האינטרנט (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, pixabay)
עם התגברות התמרון הקרקעי של צה"ל במסגרת מלחמת "חרבות ברזל" בעזה, הגיעו דיווחים רבים על ניתוק רצועת עזה מרשת האינטרנט לאחר קריסה של הספקיות המקומיות. אבל עתה מתברר שבמהלך סוף השבוע הצליחו אלפי תושבי עזה להתחבר בחזרה לרשת, והם עשו את זה באמצעות eSIM.
eSIM הוא סים מוטמע במכשירים מודרניים, שיכול להחליף את הסים הפיזי שאתם מכניסים למכשיר שלכם באמצעות סיכה ומגירה. בהנחה שכל המעברים לרצועה חסומים, וכרטיסי SIM סטנדרטיים לא עושים את דרכם לרצועה, ה-eSIM יכול לאפשר לשוהים ברצועה להתחבר לרשת סלולרית בתוך רגעים פשוט על ידי סריקה של קוד QR.
הסיפור, שפורסם לראשונה בניו יורק טיימס, מתמקד במירנה אל חלבוואני, סופרת בת 31 ממצרים, שלדבריה, מסייעת לארגונים הומינטריים "להפיץ את הסיפורים מתוך עזה". 
אל חלבוואני מספרת כי בעקבות הפגיעה בתשתיות האינטרנט בעזה הפסיקו כל החברים העזתיים שלה להתחבר לרשתות החברתיות השונות, והקשר עימם אבד. הסיבה, כך נכתב, היא שישראל שיבשה לכאורה את הקליטה בתוך רצועת עזה (בין אם בפגיעה פיזית בתשתיות ובין אם בעזרת כלים אלקטרוניים).
על פי הדיווח בעיתון האמריקאי, גילו עיתונאים ו"אקטיביסטים" מקומיים פירצה מעניינת. מתברר, שתושבי עזה, שהחזיקו בסים ישראלי, מצרך נדיר מאוד לדבריהם, הצליחו להתחבר למספר רגעים לרשת הסלולרית, בהנחה שהיו באיזורים עם קליטה והתקרבו מספיק לאנטנה. לאל חלבוואני, שרצתה לסייע להם מרחוק, עלה רעיון והיא רתמה לצורך זה את ה-eSIM.
וזה בדיוק מה שאל חלבוואני חשבה ועשתה, היא העלתה לחשבון האינסטגרם שלה (שמונה 750 אלף עוקבים) בקשה לגיוס כספים עבור רכישת כרטיסי eSIM, שלדבריה מיועדים ל"אקטיביסטים", עיתונאים, עובדים ורופאים בעזה. תוך זמן קצר, היא מספרת כיצד אנשים מרחבי העולם החלו לרכוש כרטיסי eSIM, ושלחו אליה את קודי ה-QR שמשמשים להתחברות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני לוגם אספרסו בהנאה כשעזתים מצליחים להתגבר על חסימת
    דור האספרסו 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האינטרנט.
    סגור
  • 1.
    למחוק אותה
    יאירו 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "כמה שהיא חכמה" יש יותר ממנה חכמים לא המצאת את הגלגל. את בשירות הטרור
    סגור