דיגיטל וטק

מנכ"ל מיקרוסופט נגד סוני ונינטנדו: בדרך לטלטל את עולם הגיימינג?

נאדלה דיבר בבית המשפט, ואמר בעתירה נגד עסקת הענק עם אקטיוויז'ן, כי אין בכוונתו להפוך את משחקי החברה לבלעדיים. מה הציע לסוני שסירבה? 
מערכת ice | 
סאטיה נדלה (צילום ויקיפדיה)
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה אמר אתמול (רביעי) כי הוא רוצה לבטל את ההסכמים הבלעדיים שיש בין משחקי וידאו לבין קונסולות משחק פופולריות.
ענקיות הגיימינג נינטנדו וסוני משחררות לעתים קרובות משחקים או גרסאות בלעדיות  במכשירים שלהן כדרך למשוך לקוחות לרכוש אותם. גם מיקרוסופט משתמשת באסטרטגיה הזו עבור ה-Xbox שלה, אם כי נאדלה אמר שהחברה שלו היא "שחקן בעל נתח נמוך בשוק הקונסולות".
לגבי עסקאות בלעדיות, נאדלה אמר כי "אין לי חיבה לעולם הזה". נאדלה דיבר בדיון בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו, כאשר ועדת הסחר הפדרלית עתרה נגד מיקרוסופט כדי למנוע את אחת העסקאות הגדולות בהיסטוריה, בשווי 68.7 מיליארד דולר, של חברת משחקי וידאו Activision Blizzard.
הרשות הפדרלית האמריקאית חוששת שהרכישה עלולה לאפשר למיקרוסופט להגביל את משחקי אקטיוויז'ן לקונסולות שלה בלבד, או לפגוע בשירות עבור אותם משחקים בפלטפורמות אחרות. מיקרוסופט אמרה שהיא רוצה להוסיף את משחקי אקטיוויז'ן לשירות המנויים שלה Game Pass. כדי להרגיע את חששות הרגולטור, מיקרוסופט הציעה הסכמים ל-10 שנים להפיכת משחקי Call of Duty הפופולרי של אקטיוויז'ן לזמינים עבור קונסולות סוני ונינטנדו.

סוני לא קיבלה את הצעתה של מיקרוסופט ומתנגדת לרכישת אקטיוויז'ן. "אני מאמין שהעסקה הזו רעה לתחרות", אמר ג'ים ריאן, יו"ר סוני אינטראקטיב אנטרטיינמנט, בתצהיר וידאו שהוצג בבית המשפט ביום שלישי.
ייאמר לזכותו של מנכ"ל מיקרוסופט, שהמדיניות שלו מאז נכנס לתפקיד בשנת 2014, היא ניסיון להבטיח שתוכנות מיקרוסופט יעבדו על כמה שיותר מכשירים ולא רק על החומרות שלהם. בין היתר מיקרוסופט הביאה את יישומי Office שלה לאייפד, ותוכנת מסד הנתונים SQL Server שלה ללינוקס. בשנים קודמות, מיקרוסופט נתנה עדיפות ל-Windows, אך כיום מערכת ההפעלה כבר אינה מקור ההכנסה המכריע שהייתה בעבר. ברבעון השלישי הפיסקאלי, מיקרוסופט אמרה כי Windows ייצגה קצת יותר מ-10% מההכנסות, ירידה של כ-25% ב-2011.
דובר של מיקרוסופט אמר שדברי נאדלה אמש, "הבהירו בבירור שמיקרוסופט תכבד את התחייבויותיה לשותפיה ולקהילת המשחקים להביא יותר משחקים ליותר שחקנים".
מנגד, מנכ"ל אקטיוויז'ן בובי קוטיק דווקא סקפטי לגבי ריבוי השירותים למשחקים. הוא אמר בבית המשפט אתמול שהחברה שלו התנסתה בהם, כולל עבודה עם Nvidia שנבחנה. קוטיק אמר שהוא עדיין רוצה לסגור את העסקה עם מיקרוסופט גם אם הוא מחזיק בדעות שונות לגבי עולם הגיימינג.
השופטת ג'קלין סקוט קורלי תצטרך להחליט אם ה-FTC יקבל צו מניעה ראשוני שימנע ממיקרוסופט לסגור את העסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה