דיגיטל וטק

ביל גייטס במהלך ענק: הסטארט-אפ בו השקיע הפך ליוניקורן

סבב הגיוס של 200 מיליון דולר, כלל כסף מ-Breakthrough Energy Ventures, חברת הון סיכון הנתמכת על ידי ביל גייטס, שמשקיעה בחברות אנרגיה נקייה בשם איליי הון, כולל ג'ף בזוס וג'ק מא
מערכת ice | 
ביל גייטס (צילום shutterstock)
KoBold Metals, חברת כרייה אמריקאית שמשתמשת בבינה מלאכותית כדי לכרות חומרי גלם נדירים, סיימה בהצלחה סבב גיוס שמכתיר אותה כחד קרן בשווי מיליארד דולר, עם קשרים לכמה מהמשקיעים הגדולים בעולם. סבב הגיוס של 200 מיליון דולר, שדווח בוול סטריט ג'ורנל, כלל כסף מ-Breakthrough Energy Ventures, חברת הון סיכון הנתמכת על ידי ביל גייטס, שמשקיעה בחברות אנרגיה נקייה בשם איליי הון, כולל ג'ף בזוס וג'ק מא.
משקיעים אחרים כללו את חברת הון סיכון רבת ההשפעה Andreessen Horowitz ובונד קפיטל, שהוקמה על ידי מרי מיקר, קרן סיכון ותיקה שידועה בגילוי מוקדם של מגמות גדולות, כאשר דו"ח מגמות האינטרנט השנתי שלה הוא אחד המוערכים בקרב משקיעי טכנולוגיה. הגיוס מביא את הערכת השווי של KoBold ליותר ממיליארד דולר. סבב הגיוס הקודם של החברה השיג 192.5 מיליון דולר בפברואר 2022. פורצת דרך Energy Ventures ו-Bond היו חלק מהסבב הקודם.
KoBold, שנוסדה ב-2018, משתמשת ב-AI כדי לחפש משקעים של מתכות שהן חיוניות לבניית סוללות לכלי רכב חשמליים - במיוחד ליתיום, ניקל, קובלט ונחושת. לחברה יותר מ-60 פרויקטים בשלוש יבשות, בהם היא משקיעה כיום 100 מיליון דולר בשנה. יש לה גם תקציב מחקר ופיתוח נרחב, המוקדש לשימוש בבינה מלאכותית במודלים של תת הקרקע של כדור הארץ וחקר מעמקים מעבר להישג ידם של טכניקות קונבנציונליות.
"כליי הבינה המלאכותית העיקריים שלנו מבוססים על תפיסה שאנו מכנים יעילות של מידע (EOI), המאפשרות ל-KoBold לקבוע אילו נתונים לאסוף בכל שלב של החיפוש, כדי למקסם את הפחתת אי הוודאות", כותבת החברה באתר שלה.
ייתכן שייקח יותר זמן להגיע למתכות, אבל הקידוח יהיה ממוקד יותר בצורה דרמטית, מסרה החברה. הביקוש לליתיום, ניקל, קובלט ונחושת נמצא בעלייה. עד 2050, צופה KoBold, כי יהיה פער של 12 טריליון דולר בין היצע לביקוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה