דיגיטל וטק

דנמרק נגד מטא וגוגל: תאסור על קטינים להשתמש ברשתות חברתיות?

דנמרק רוצה להעלות לגיל 15 את הגיל שבו ילדים יכולים להסכים לשיתוף נתונים אישיים עם חברות טכנולוגיה, שכעט עומד על גיל 13; החברות גם ידרשו להסכמת הורים לשימוש בנתונים של ילדים מתחת לגיל 15
מערכת ice | 
פייסבוק (צילום shutterstock)
דנמרק שואפת להעלות את מגבלת הגיל לאיסוף נתונים אישיים מילדים על ידי ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, סנאפצ'ט ומטא, במטרה לבלום את ההצטברות המאסיבית של נתונים על קטינים, כך אמרה הממשלה ביום שני.
דנמרק רוצה להעלות לגיל 15 עד 16 את הגיל שבו ילדים יכולים להסכים לשיתוף נתונים אישיים עם חברות טכנולוגיה, שכעט עומד על גיל 13. החברות גם ידרשו להסכמת הורים לשימוש בנתונים של ילדים מתחת לגיל 15.

"ענקיות הטכנולוגיה חייבות לקחת אחריות גדולה יותר", אמר שר העסקים מורטן בודסקוב. "אנחנו חייבים לשים קץ לאלגוריתמים האטומים שלהם, שמשתמשים בשיטות מטורפות כדי להשאיר ילדים ומבוגרים מול המסך ולאסוף כמויות בלתי נתפסות של מידע אישי".
הצעד מגיע לאחר יוזמות דומות בכמה מדינות באירופה. גרמניה לדוגמה קבעה מגבלת גיל של 16 שנים, בעוד מדינות נוספות ביבשת עובדות על חוקים דומים.
ארצות הברית עובדת על הצעת חוק פרטיות מקוונת, שתמנע מחברות לאסוף מידע אישי על בני 16 ומטה ללא הסכמה ותחייב חברות לאפשר למשתמשים צעירים למחוק מידע אישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה