דיגיטל וטק

פייסבוק, גוגל וטיקטוק חוטפות תביעה: "תורמות למשבר בריאות נפשית בילדים"

פייסבוק, גוגל, טיקטוק, וסנאפ מסתבכות בגדול, זאת לאחר שמערכת בתי הספר הציבוריים של מחוז "הווארד" במרילנד הגישה נגדם לאחרונה תביעה, בטענה שהם "תרמו למשבר בריאות נפשית אצל ילדים"
מערכת ice |  1
ילדים ומסכים (צילום freepik)
פייסבוק, גוגל, טיקטוק, וסנאפ מסתבכות בגדול, זאת לאחר שמערכת בתי הספר הציבוריים של מחוז "הווארד" במרילנד הגישה נגדם לאחרונה תביעה, בטענה שהם "תרמו למשבר בריאות נפשית אצל ילדים", זאת בזמן שהן מפעילות לטענת התביעה שהוגשה מוצרים ממכרים ומסוכנים לילדים.
נוסף על כך, נטען בתביעה שהוגשה לבית המשפט כנגד הרשתות החברתיות שהן מעודדות השוואות חברתיות לא בריאות ושליליות שגורמות לסוגיות סביב דימוי גוף, ולהפרעות מנטליות ופיזיות שקשורות בילדים. עוד נטען שאותן אפליקציות אפילו מביאות לניצות מיני, בטענה שאמצעי בקרת ההורים באפליקציה פגומים לטענת התובעים.
מחוז הווארד הוא ממש לא המחוז הראשון שנקט בצעד כזה נגד הרשתות החברתיות הללו. גם במדינות מרילנד, וושינגטון, פלורידה, קליפורניה, פנסילבניה, ניו ג'רזי, אלבמה, טנסי ועוד, הגישו תביעות דומות נגד הרשתות החברתיות, בעיקרן טיקטוק.
גוגל מסרה בתגובה לטענות כי "בשיתוף פעולה עם מומחים להתפתחות ילדים, בנינו חוויות תואמות גיל לילדים ומשפחות ביוטיוב, ואנו מספקים כלי בקרה משמעותיים להורים". מסנאפ נמסר כי "החברה מאשרת את כל התכנים לפני שהם מגיעים לקהל גדול, מה שמסייע למנוע קידום וגילוי של תכנים עם פוטנציאל מזיק". מבייטדאנס לא התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדוע בכלל נותנים לילדים סמארטפון ואפשרות להתחבר
    א 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרשתות הזוועתיות הללו זה לא ברור במקום לתבוע תתחילו להיות הורים אין סמארטפון אין רשתות חברתיות אם בית הספר מעודד את הטירוף הזה ומאפשר שילדים יהיו במרחבי ציד של פדופילים אז חינוך בייתי ההורים צריכים להציב קווים אדומים אבל היי שכחתי ההורים שבויים של המדינה שלה הם משלמים מיסים במיסים שאנחנו משלמים מאיימים רשויות החוק לחטוף את ילדינו אם לא נציית מישהו צריך להרים את הכפפה
    סגור