דיגיטל וטק

מכה נוספת לטיקטוק: קנס הענק שחטפה מבריטניה

משרד נציב המידע של בריטניה (ICO) קנס את האפליקציה הסינית בכ-16 מיליון דולר בגין "מספר הפרות של חוק הגנת המידע, כולל שימוש לוקה בנתונים אישיים של קטינים כחוק"
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום unsplash)
אפליקציית "טיקטוק" הסינית נקנסה בכ-16 מיליון דולר על ידי הרגולטורים לפרטיות בבריטניה, בגין אי הגנה על נתוני משתמשים קטינים בפלטפורמה. מדובר במכה נוספת לחברה בסדרה של פעולות על ידי רגולטורים ברחבי העולם. 
משרד נציב המידע של בריטניה (ICO) אמר בהצהרה ביום שלישי כי הוא קונס את "טיקטוק" בגין "מספר הפרות של חוק הגנת המידע, כולל שימוש לוקה בנתונים אישיים של קטינים כחוק".
"טיקטוק" אפשרה ל-1.4 מיליון ילדים מתחת לגיל 13 להשתמש באפליקציה בשנת 2020, למרות הכללים שלה המחייבים משתמשים להיות מעל גיל זה כדי ליצור חשבון בפלטפורמה, אמר ג'ון אדוארדס, נציב המידע של בריטניה.
"הקנס שלנו משקף את ההשפעה החמורה שהיו לכשלים שלהם. הם לא עשו מספיק כדי לבדוק מי משתמש בפלטפורמה שלהם או נקטו פעולה מספקת כדי להסיר את הילדים הקטינים שהשתמשו בפלטפורמה שלהם", הוסיף. ה-ICO הציע בעבר לקנוס את "טיקטוק" ב-25 מיליון פאונד בגין הפרת פרטיות דומות.
העונש מגיע על רקע קריאות לאסור על השימוש באפליקציה בארה"ב עקב חששות לביטחון הלאומי, ולאחר שמספר מדינות בעולם אסרו על התקנת האפליקציה בטלפונים שנמצאים בבעלות גורמים ממשלתיים.
מנכ"ל "טיקטוק", שו זי צ'ו, התייחס בחודש שעבר לחששות אבטחת האפליקציה של מחוקקים בארה"ב. הוא הכחיש כי לאפליקציה יש קשרים כלשהם לממשלת סין וכי הוא לעולם לא ניהל שיחות עם פקידי ממשל סינים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה