דיגיטל וטק

החרם נגד טיקטוק נמשך: המדינה תסיר את האפליקציה מטלפונים ממשלתיים

ממשלת אוסטרליה הודיעה כי תסיר את אפליקציית "טיקטוק" הסינית מכל מכשיר טלפון נייד שנמצא בבעלות הממשל הפדרלי, מחשש שסין תוכל להשתמש בה כדי לשאוב מידע על משתמשים ולקדם את האינטרסים הפוליטיים שלה, במקביל לחתירה תחת האינטרסים הביטחוניים של המערב
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום pixabay)
ממשלת אוסטרליה הודיעה כי תסיר את אפליקציית "טיקטוק" הסינית מכל מכשיר טלפון נייד שנמצא בבעלות הממשל הפדרלי. הדאגה של ממשלת אוסטרליה מצטרפת לכאב הראש של מדינות נוספות בעולם, שחוששות כי סין תוכל להשתמש בה כדי לשאוב מידע על משתמשים ולקדם את האינטרסים הפוליטיים שלה, תוך חתירה תחת האינטרסים הביטחוניים של המערב.
לצד לאוסטרליה, גם ארצות הברית, קנדה, בריטניה, ניו זילנד, צרפת, בלגיה, והנציבות האירופית הודיעו על נקיטת צעדים נגד האפליקציה הסינית במדינותיהם. ההחלטה מגיעה מהתובע הכללי מארק דרייפוס שקיבל ייעוץ מסוכנויות מודיעין וביטחון.
לצעדים של אוסטרליה והמדינות הנוספות שמוזכרות כאן, מתווספות גם לצעדים של נורווגיה והפרלמנט האירופי, כמו גם ארגון נאט"ו, שאסר על אנשי הצוות להוריד את האפליקציה למכשירים שסופקו על ידי הארגון.
למרות כל זאת, עד כה אין ראיות שהממשלה הסינית ניגשה לנתוני המשתמשים, ואף ממשלה לא חוקקה איסור רחב יותר על טיקטוק במכשירים אישיים. עם זאת, ממשל ביידן איים לעשות זאת בארצות הברית, אלא אם כן הבעלים הסינים של האפליקציה, בייטדאנס, יסכימו לבטל את חלקם בפלטפורמת המדיה החברתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה