דיגיטל וטק

האם מיקרוסופט מתכוונת לסגור את אחת החטיבות הגדולות ביותר?

לפי דיווחים בשבוע האחרון, אחד התחומים שהם מיקרוסופט נהנית מדומיננטיות רבה בעולם סובל במיוחד בגל הקיצוצים הנוכחי. האם המנכ"ל, סאטיה נאדלה, החליט להיפרד לחלוטין מכל מה שלא קשור לתחומי הליבה של החברה?
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום shutterstock, vecteezy)
זה לא משחק: תחום המשחקים והעולמות הווירטואליים במיקרוסופט נפגע קשות מגל הקיצוצים בחברה, כך לפי דיווחים שנחשפו בימים שחלפו מאז הכרזתו של המנכ"ל, סאטיה נאדלה, על כך שהיא עומדת להיפרד בחודשיים הקרובים מכ-10,000 עובדים.
לפי כתב בלומברג ג'ייסון שרייר, 343 Industries, הסטודיו האחראי על פיתוח משחק הדגל של מיקרוסופט, Halo Infinite, "נפגע קשות" בקיצוץ. הוא לא הצליח לקבל נתון לגבי מספר המפוטרים, אך עובדים בסטודיו אמרו לו שכבר מספר חודשים שהסטודיו סובל מהקפאה בהעסקת עובדים חדשים ואובדן של עובדי קבלן חיצוניים רבים.
 
מאוחר יותר הוא חשף כי במייל ששלח מנהל הסטודיו, פייר הנצה, לעובדים, הוא כתב כי "ביצענו את ההחלטה הקשה לארגן מחדש חלקים מהצוות שלנו, מה שאומר שכמה תפקידים הופסקו".
 
הדבר מגיע לאחר שבסוף השנה שעברה עזבו את הסטודיו שני בכירים: האחראי על פיתוח מנוע הגרפיקה של המשחק, דייויד ברגר, ומייסדת הסטודיו בוני רוס. ג'ו סטייטן, שמונה ב-2020 לאחראי על פיתוח התוכן החדש למשחק שאמור להיות מושק בהמשך, חזר לכהן בתפקיד כללי יותר בחטיבת המשחקים של מיקרוסופט.
מיקרוסופט סירבה להגיב לכתבות בעניין, אך בסוף השבוע פורסם בחשבון הטוויטר של היילו – המשחק המדורג 26 במותגי הגיימינג הנמכרים ביותר בהיסטוריה, עם יותר מ-81 מיליון עותקים ב-21 השנים האחרונות – כי "היילו ומאסטר צ'יף (הדמות הראשית במשחקים; י"מ) כאן כדי להישאר. 343 Industries תמשיך לפתח את היילו כעת ובעתיד, כולל סיפורים אפיים, (מצב) ריבוי שחקנים, ועוד ממה שהופך את היילו למדהים".
 
במקביל, הרשת החברתית AltspaceVR, שמיקרוסופט רכשה ב-2017 תמורת סכום לא ידוע, הודיעה בסוף השבוע כי תיסגר בעוד חודש וחצי. החברה הדגישה כי היא אינה מוותרת לחלוטין על תחום הפגישות הווירטואליות, אלא רק על השירות הספציפי הזה, שנועד להיות מעין מתחרה למטאוורס של פייסבוק. במקום זאת, היא תתמקד ב-Mesh, שירות מקביל שלה שנועד באופן ספיציפי יותר עבור פגישות עבודה, עם יכולות שיתוף פעולה באמצעות אופיס ושירותים אחרים של מיקרוסופט עצמה.
עם זאת, גם השירות האחרון עלול שלא לשרוד את השינויים בחברה – וכאן לא מדובר על גל הפיטורים הנוכחי. לפי דיווחים, מיקרוסופט פיטרה את כל צוות הפיתוח של התוכנה המאפשרת למשקפי המציאות הרבודה שלה, HoloLens, למקם גרפיקה ממוחשבת על גבי המציאות תוך זכירה של מיקומו של כל עצם וירטואלי ביחס לחדר האמתי. הסיבה לפיטורים, לפי הדיווח, קשורה פחות לגל הקיצוצים ויותר לעובדה שמנהל הצוות וממציא ה-HoloLens, אלכס קיפמן, פוטר בשנה שעברה בשל האשמות חמורות בהטרדות מיניות, והצבא האמריקאי התלונן כי המשקפיים אינם שימושיים כפי שמיקרוסופט טוענת שהם, מה שהוביל לביטול הזמנת ענק של אלפי זוגות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה