השוק

מיקרוסופט משתגעת: תשקיע סכום אדיר בסטארטאפ שמפסיד מיליונים

ענקית התוכנה נמצאת לפי דיווח חדש במו"מ להשקעת עתק בחלוצת הבינה המלאכותית ששיגעה את העולם עם תוכנות שיודעות ליצור תמונות לפי תיאורים טקסטואליים ולענות לשאלות של גולשים בשפה אנושית במקום ברשימה של תוצאות חיפוש
יאיר מור |  1
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
מיקרוסופט נמצאת במו"מ להשקעת עתק בסך 10 מיליארד דולר בסטארטאפ הבינה המלאכותית OpenAI, כך לפי מקורות המעורים בשיחות שדיברו עם אתר החדשות העצמאי Semafor אתמול (שני).
לפי המקורות, מיקרוסופט אינה החברה היחידה הנמצאת במו"מ להשקעה בחלוצת הבינה המלאכותית: חברות נוספות מתכוונות להשתתף בסבב ההשקעה, שלפי מסמכים שהוצגו בפני המשקיעים הפוטנציאליים מעריך את שוויה של אופן איי.איי ב-29 מיליארד דולר. עם זאת, מיקרוסופט תהיה המשקיעה הגדולה ביותר.
הפרט המוזר ביותר הוא התנאים של מיקרוסופט: לפי הדיווח, החברה דורשת לקבל 75% מרווחי OpenAI עד להחזר סכום ההשקעה, ולאחר מכן להחזיק 49% מהמניות. כך המשקיעים האחרים – בעבר, בהווה ובעתיד הקרוב – יקבלו 49% נוספים, ושני האחוזים שביניהם יישארו בבעלות העמותה המנהלת את החברה, שהוקמה ב-2015 על ידי אילון מאסק וסם אלטמן, ששימש בעבר נשיא חלוץ האקסלרטורים (מאיצי סטארט-אפים) Y Combinator וכיום משמש כמנכ"ל ענקית הבינה המלאכותית.
נראה שהסיבה לתנאים של מיקרוסופט הם שמעבר להשקעה הנוכחית, היא מעורבת עמוקות באופן איי.איי: כבר ב-2019 היא השקיעה בה מיליארד דולר, ולפי הניסוחים של הודעות שונות שפורסמו במשך השנים, היא מאפשרת לסטארטאפ להשתמש בכוח מחשוב רב מאוד בשירות הענן שלה, Azure, ככל הנראה תמורת מחיר נמוך מכפי שמשלמים לקוחות רגילים. כמו כן, היא כנראה רוכשת השירותים הגדולה ביותר מהסטארטאפ – בשנה שעברה היא הודיעה כי תשלב את מנוע יצירת התמונות שלו, Dall-E 2, בתוכנה ליצירת גרפיקה ובמנוע החיפוש בינג, ובשבוע האחרון דווח כי היא עובדת על מעין איחוד של בינג עם מנוע הטקסט של אופן איי.איי, ChatGPT, שהושק לאחרונה ומסוגל לספק למחפשים מידע באינטרנט תשובות ברורות המותאמות לשאלה במקום סתם רשימת תוצאות חיפוש.
בינתיים, אגב, לא בטוח שיש למיקרוסופט רווחים לגרוף – החברה אמנם גובה כסף ממפתחים שמשלבים את הכלים שלה בשירותים שלהם, אך לאחרונה חשף אלטמן בציוץ כי המחיר הזה נמוך למעשה מהמחיר של כוח המחשוב שמספקת מיקרוסופט לפעילות הבינה המלאכותית. למרות זאת, אופן איי.איי צופה השנה הכנסות של 200 מיליון דולר, ובשנה הבאה מיליארד. לכן, סביר להניח שבשלב כלשהוא בעתיד הקרוב היא צופה מעבר לרווחיות.
אף אחת מהחברות לא הגיבו לסוכנויות הידיעות השונות שפנו אליהן בקשר לידיעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד ענקית טכנולוגיה שהומצאה ונשלטת על ידי יהודים (ל"ת)
    נחום 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור