דיגיטל וטק

טיקטוק נחשפת: החברה מודה בהאשמות נגדה, ומגיבה בצורה הזויה

הרשת החברתית הפופולארית הודתה לראשונה כי פרסומים לפיהם משתמשים שלה היו מטרות למעקב היו נכונים, אך הוסיפה תגובה מרתיחה לא פחות מעצם ההתנהלות שלה בפרשה
יאיר מור | 
טיקטוק (צילום unsplash)
בייטדאנס, מפעילת הרשת החברתית טיקטוק, הודתה בסוף השבוע בכך שניהלה מעקב מכוון נגד עיתונאים אמריקאים, תוך ניצול לרעה של כוחה ויכולתה לגשת אל המידע שלהם באמצעות האפליקציה שלה.
לפי דיווח בפורבס, בכירים בחברה הודיעו ש"חקירה פנימית" גילתה כי צוות עובדים, שהיה אחראי לאיתור מדליפים, ריגל אחרי משתמשים שעבדו בגופי תקשורת שדיווחו על החברה כדי לנסות להצליב בין מעשיהם לאלה של עובדי החברה וכך למצוא את אלה שהדליפו לעיתונאים מידע פנימי. עיתונאי פורבס שהחברה עקבה אחריהם היו אמילי בייקר-ווייט, קת'רין שוואב וריצ'ארד נייבה.
עם זאת, החברה בחרה להגיב ל"גילוי" באופן מוזר, בלשון המעטה: כריס לפיטאק, מי שהיה אחראי על הצוות שממנו הגיעו ההדלפות, פוטר, וסונג יה, שהיה המנהל האחראי על לפיטאק בסין ודיווח ישירות למנכ"ל, רובו ליאנג, התפטר.
אותו ליאנג כתב במייל פנימי, שגם הוא הגיע לידי פורבס, כי "התאכזבתי עמוקות כאשר נודע לי על המצב, ובטוחני כי הרגשתכם אינה שונה. אמון הציבור, שעשינו מאמצים כבירים כדי לבנות, עומד להיפגע באופן משמעותי בשל התנהגותם הפסולה של מספר יחידים. אני מאמין כי המצב הזה ילמד את כולנו לקח" – כלומר, מה שמפריע לו אינו הפרת הפרטיות מרחיקת הלכת, שמפרה גם את התחייבויות החברה וגם את החוק, אלא העובדה שגילוי ההתנהלות הזו עלול להבריח משתמשים.
במייל פנימי אחר שהגיע לידי פורבס כתב אריך אנדרסן, היועמ"ש הראשי של טיקטוק: "זהו נוהג נפוץ עבור חברות להחזיק קבוצת בדיקה פנימית עם סמכות לחקירת הפרות כללי ההתנהגות. עם זאת, במקרה זה יחידים השתמשו לרעה בסמכויותיהם כדי להשיג גישה למידע של משתמשי טיקטוק".
דוברת טיקטוק מסרה לעיתון רק לאחר הפרסום כי "התנהגותם הפסולה של יחידים מסוימים, שאינם מועסקים עוד בבייטדאנס, היתה שימוש מזעזע לרעה בסמכותם להשיג גישה למידע משתמשים. התנהגות פסולה זו אינה מקובלת, ואינו עומדת בקנה אחד עם מאמצינו ברחבי טיקטוק לזכות באמון משתמשינו" – שוב, הדגש אינו על החשיבות שבשמירה על הפרטיות, אלא אך ורק על הנזק התדמיתי שהדבר גרם לה.
רק לאחר שגם התגובה המביכה הזו עוררה כנראה ביקורת מסרה דוברת אחרת של החברה כי "בייטדאנס מגנה את התוכנית השגויה הזו, שהפרה את כללי ההתנהגות של טיקטוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה