קריירה ולימודים

כוכבת הטיקטוק מסתבכת בתביעה: מי רצח את הסטודנטים?

בתביעה נטען שכוכבת הטיקטוק טוענת מאז המקרה הטראגי בו נהרגו ארבעה סטודנטים כי מרצה באוניברסיטה אחראית למקרה, וקבעה כי הפרופסור "היה מעורב במערכת יחסים עם אחד הסטודנטים שנרצחו"
מערכת ice | 
תלמיד תובע את בית הספר (צילום vecteezy, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת איידהו תובעת חוקרת סייבר בגין לשון הרע לאחר שהבלש העתידי האשים אותה במעורבות ברצח בקמפוס בחודש שעבר.
כוכבת ה-TikTok, אשלי גילארד, האשימה את רבקה סקופילד, פרופסור חבר ויו"ר המחלקה להיסטוריה, בביצוע רציחות של ארבעה סטודנטים באוניברסיטה במוסקבה, איידהו. התביעה, שהוגשה ביום רביעי, מצביעה על סרטונים רבים שפורסמו לפלטפורמה שניסו לקשור את המורה לרציחות.
"ההצהרות שנאמרו על פרופסור סקופילד הן שקריות, פשוטות ופשוטות", אמרה עורכת הדין של סקופילד, וונדי ג'יי אולסון, בהצהרה לפוקס ניוז דיגיטלית. "מה שגרוע עוד יותר הוא שההצהרות השגויות הללו יוצרות בעיות בטיחות עבור הפרופסור ומשפחתה".
"הם גם מחמירים עוד יותר את הטראומה שחוות משפחות הקורבנות ומערערים את מאמצי אכיפת החוק למצוא את האנשים האחראים על מנת לספק תשובות למשפחות ולציבור", נמשכה ההצהרה. "פרופסור סקופילד שלח פעמיים מכתבי הפסקה והפסקה לגב' גילארד, אך גב' גילארד המשיכה להצהיר הצהרות כוזבות, בידיעה שהן שקריות."
"לכן, התביעה הזו הפכה הכרחית כדי להגן על ביטחונה של פרופסור סקופילד ועל המוניטין שלה".
גילארד פרסם ביום שישי סרטון בתגובה לתביעה, ואמר, "אני לא מפסיק", ושאל מדוע סקופילד נזקק לשלושה עורכי דין שיתבעו אותה "אם היא כל כך תמימה".
קיילי גונקאלבס, מדיסון מוגן, זאנה קרנודל ואיתן צ'אפין נדקרו למוות בתוך בית בן שלוש קומות בין השעות 3:00-4:00 ב-13 בנובמבר. הקורבנות נמצאו בקומה השנייה והשלישית, בעוד שתי שותפות בחדר. הקומה הראשונה ישנה במהלך הפיגוע, לפי המשטרה.
בתביעה נטען שגילארד החל לפרסם ב-24 בנובמבר והאשים ישירות את סקופילד, וקבע כי הפרופסור "היה מעורב במערכת יחסים עם אחד הסטודנטים שנרצחו".
"ב-28 בנובמבר 2022 או בערך, גילארד פרסמה שישה סרטוני TikTok לחשבון שלה, שבהם היא ציינה באופן כוזב שפרופסור סקופילד, יו"ר המחלקה להיסטוריה, אחראי למותם של ארבעת הסטודנטים", נכתב בתביעה. "שניים מה-TikToks מצהירים באופן ישיר ושקרי שפרופסור סקופילד הורה על הוצאתם להורג של ארבעת התלמידים. שלושה מה-TikToks רמזו באופן שקרי או ציינו ישירות שפרופסור סקופילד היה מעורב במערכת יחסים עם אחד התלמידים שנרצחו, ק.ג.
סקופילד החל לעבוד באוניברסיטה ב-2016 ותפס את תפקיד יו"ר המחלקה ב-2021, על פי ה-Idaho Statesman. בתביעה נכתב כי סקופילד היה בפורטלנד וביקר חברים בזמן הרציחות ומעולם לא לימד או פגש אף אחד מהקורבנות.
"היא חוששת לחייה ולחיי בני משפחתה", נכתב בתלונה. "היא נגרמה בעלויות, כולל עלויות להתקנת מערכת אבטחה ומצלמות אבטחה בביתה. היא חוששת שההצהרות הכוזבות של גילארד עלולות להניע מישהו לגרום לה או לבני משפחתה נזק".
משטרת מוסקבה עדיין לא שמה חשוד ונאלצה להקדיש זמן לסיוע בשליטה על השמועות והתיאוריות המשתוללות שנפוצו עקב מעשי הרצח. המשטרה אף כללה סעיף בהודעות רגילות לעיתונות בשם "בקרת שמועות", שמטרתו לבטל שמועות על הרציחות, הקורבנות או העבריינים האפשריים שהתפשטו ברשת.
גורמים רשמיים הזהירו כי קציני אכיפת החוק עקבו אחר שמועות ברשתות החברתיות וציינו בהודעה לעיתונות ב-9 בדצמבר כי "[כל] מי שעוסק באיומים או הטרדה, בין אם באופן אישי, באינטרנט או בדרך אחרת, צריך להבין שהוא עלול להכפיף את עצמו לאישומים פליליים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה