דיגיטל וטק

טראמפ נגד מאסק? זו הסיבה שהוא לא חוזר לטוויטר

נשיא ארה"ב לשעבר לא רק שלא מתכוון לחזור לטוויטר לאחר שמאסק החזיר את חשבונו – הוא אף טוען כי מאסק לא היה צריך להחזיר את החשבון כלל
יאיר מור | 
טראמפ נגד טוויטר
אילון מאסק אמנם ביטל את החסימה שהוטלה על חשבונו של דונלד טראמפ לפני כמעט שנתיים – אך הנשיא לשעבר לא מתכוון לחזור להשתמש בו, ויש לו גם תירוץ מעניין, כך חשף עורך דינו.
בשיחה עם סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג אמר עו"ד ג'ון קול כי טראמפ לא רוצה לחזור לטוויטר מכיוון שהוא רואה בכך סתירה להליכים המשפטיים שהוא ממשיך לנהל נגדה בבית המשפט בקליפורניה.
כזכור, בשנה שעבר הגיש טראמפ תביעות נגד טוויטר, פייסבוק (שמאז שינתה את שמה למטא) ויוטיוב, בטענה כי חסימת חשבונותיו בהן לאחר אירועי ה-6 בינואר היוותה הפרה של חופש הדיבור שלו. אמנם, בחודש מאי האחרון נדחתה טענתו, לפיה החברות שימשו סוכנים של הממשל (האיסור להפריע לחופש הביטוי בארה"ב מוטל רק על ישויות הפועלות מטעם הממשל, ולא על ישויות פרטיות או מסחריות) – אך טראמפ ערער וההליך עדיין מתנהל בבית משפט השלום.
כעת, אומר קול כי טראמפ מתכוון להמשיך בהליכים המשפטיים עד להגעה להסכם – כלומר, השבת חשבונו לחיים באופן חד-צדדי אינה מספקת אותו. "אתה לא עושה דברים לבד – אתה צריך לדבר עם הצד השני או להמתין", הוא מסר. "יש כאן יותר מסתם להחזיר אותו, אז אנחנו רוצים לדבר כדי לראות אם נוכל (להגיע להסכם)".
כזכור, לאחר החזרת חשבונו הגיב טראמפ כי "יש הרבה בעיות בטוויטר", וכי הוא מתכוון להישאר ברשת החברתית שלו, Truth Social, למרות שמספר עוקביו בה קטן משמעותית מאשר בטוויטר.
ממש באותו יום בו החזיר מאסק את חשבונו של טראמפ, הגישו עורכי הדין של טוויטר תגובה לטענותיו של האחרון, לפיהן חסימתו מטוויטר דומה לדיון על 'גניבת הבחירות' ב-2020 וההשתקה התקשורתית של החומרים המביכים מהמחשב הנייד של האנטר ביידן. טוויטר נטענה כי דחיפת הנושאים הללו לתוך התביעה בין הצדדים היא ניצול לרעה של ההליך המשפטי.
טוויטר לא הגיבה לפניית בלומברג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה