דיגיטל וטק

האם מארק צוקרברג יעלה על דוכן העדים?

מסמך שהוגש בסוף השבוע לבית משפט בארה"ב דורש לזמן את מייסד ומנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק) להישבע אמונים ולהסביר מדוע הממשלה לא צריכה למנוע מהחברה שלו לרכוש את אחת מספקיות תוכן המציאות המדומה הגדולות בעולם

יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום unsplash ,פייסבוק/מארק צוקרברג, Pixabay)
מייסד ומנכ"ל מטא (פייסבוק לשעבר), מארק צוקרברג, ייקרא בקרוב להתייצב על דוכן העדים בבית המשפט, כך דיווחה בסוף השבוע סוכנות הידיעות רויטרס.
צוקרברג הוא אחד מ-18 עדים שנציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב דורשת, במסמך שהוגש ביום שישי, להביאם לבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה במסגרת שימוש שבו תטען שיש לעצור את רכישת חברת תוכן המציאות המדומה Within על ידי מפעילת האפליקציות החברתיות הגדולה בעולם. בין השמות האחרים ברשימה מנתה הסוכנות את סמנכ"ל הטכנולוגיה של מטא, אנדרו בוֹסְווֹרְת', ומנכ"ל Within, כריס מילְק.
במסמך פירטה ה-FTC את הסוגיות שעליהן היא מתכוונת לתשאל את העד צוקרברג, בהנחה שיתייצב ויישבע אמונים בטקס המוכר לציבור מדרמות משפטיות בטלוויזיה ובקולנוע: היא מתכוונת לשאול אותו על הכוונות האסטרטגיות של מטא לתכני מציאות מדומה, בדגש על תמיכה בתוכן של מפתחים חיצוניים לאחר ש-Within, שהיא אחת מספקיות התוכן המרכזיות בתחום, תהיה בשליטתה.
פייסבוק חתמה על ההסכם לרכישת Within לפני שנה בדיוק, תמורת סכום לא ידוע. הנציבות הגישה בחודש יולי האחרון תביעה בדרישה לעצור את הרכישה. לטענתה, הרכישה "תפחית מאוד את התחרות או תיטה ליצירת מונופול" בשוק אפליקציות הכושר במציאות מדומה – אם כי, יש לציין ש-Within מספקת תכני מציאות מדומה מסוגים נוספים. למעשה, האפליקציה שלה היא מין נטפליקס לתחום המציאות המדומה, עם תוכן מסוגים שונים – סרטים, סדרות ומשחקים. לא ברור מדוע יצא זעמה של הנציבות דווקא על אפליקציית הכושר של החברה.
מטא, מצידה, קראה למסקנות הנציבות "האשמות החלטיות, ספקולטיביות וסותרות", וטענה כי "אינן טוענות באופן סביר עובדות כלשהן על מנת לבסס (את הטענה) שהשוק לכאורה לאפליקציות כושר למציאות מדומה נוהג או בנוי באופן אוליגופוליסטי".
מטא הגישה רשימת עדים פוטנציאליים משלה. טרם ברור האם ומתי יתקיים השימוע בעניין ואילו עדים יתייצבו בו בפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה