דיגיטל וטק

טוויטר מסתבכת? ה"חרם" המתהווה לאחר השתלטות מאסק

מספר יצרניות רכב המתחרות בטסלה נקטו בצעדים שנועדו לרמוז כי הן אינן מרוצות מהשתלטות המייסד והמנכ"ל של המתחרה על הרשת החברתית. לפחות אחת מהן אף עצרה את כל הפרסום בתשלום, בעוד מנכ"לי חברות אחרות מוחקים חשבונות ומנסים לאיים בחרם מפרסמים

יאיר מור | 
טוויטר, אילון מאסק
יצרניות רכב מאוד לא מרוצות מהשתלטותו של אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל יצרנית הרכב בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, על הרשת החברתית טוויטר, כך מסתמן מדיווח של תחנת הטלוויזיה הכלכלית CNBC בסוף השבוע.
ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (להלן: GM) הודיעה לתחנה כי עצרה את כל הפרסום בתשלום ברשת החברתית מייד עם השלמת רכישתה של האחרונה על ידי אילון מאסק. "אנו מתקשרים עם טוויטר על מנת להבין את כיוונה של הפלטפורמה תחת הבעלים החדשים", מסרה GM, והוסיפה: "כחלק מהמסלול הרגיל לעסקים עם שינוי משמעותי בפלטפורמת מדיה, השהינו זמנית את הפרסום הממומן שלנו. תקשורת שירות הלקוחות שלנו בטוויטר תמשיך".
ענקית רכב אמריקאית אחרת, פורד, מסרה ל-CNBC כי עוד לפני המכירה למאסק היא לא השקיעה כסף בפרסום בטוויטר, אך בדוברות לא הצליחו להסביר איך CNBC מצאה ציוצים מקודמים בתשלום של מנכ"ל החברה, ג'ים פארלי.
הנריק פיסְקֶר, מנכ"ל יצרנית הרכבים החשמליים האמריקאית שנושאת את שם משפחתו, מחק את חשבונו בטוויטר מייד עם אישור הרכישה על ידי משקיעי הרשת החברתית בקיץ, אך החברה עצמה ממשיכה לצייץ בטוויטר. כך גם יצרניות רכב אחרות, שמנהלות למעשה מערכי שירות לקוחות שלמים דרך ציוצים ומסרים ברשת החברתית.
GM ופורד הן שתי יצרניות הרכב האמריקאיות הוותיקות והגדולות ביותר בשווי השוק – אך בשנתיים האחרונות עקפה טסלה את שתיהן, וכעת שווה יותר מפי עשרה מכל אחת מהן. GM ופורד גם השקיעו בשתי מתחרות של טסלה – Lucid ו-Rivian, בהתאמה.
מאסק עצמו פרסם מייד לאחר השתלטותו על טוויטר הודעה שחלקה יועד למשתמשים, אך חלקה האחר הוקדש למפרסמים: "היו השערות רבות לגבי (...) מה שאני חושב על פרסום. רובן לא נכונות. אני מאמין שפרסום, כאשר הוא נעשה נכון, יכול לענג, לבדר וליידע אתכם; הוא יכול להציג לכם שירות או מוצר או טיפול רפואי שמעולם לא ידעתם על קיומם, אך טובים עבורכם. כדי שזה יהפוך למציאות, הכרחי להראות למשתמשי טוויטר פרסומות רלוונטיות ככל הניתן לצרכים שלהם. פרסומות עם רלוונטיות נמוכה הן ספאם, אך פרסומות רלוונטיות מאוד הן ממש תוכן!" הוא הוסיף כי טוויטר "שופאת להיות פלטפורמת הפרסום המכובדת ביותר בעולם, המחזקת את המותג שלכם ומצמיחה את הארגון שלכם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה