דיגיטל וטק

טלגרם נגד מאסק? התגלית המוזרה שנחשפה

אפליקציית התקשורת הפופולארית החלה למכור שמות משתמש – ובניגוד מוחלט לכל הצהרותיה המוקדמות, נראה שהיא מנסה "להחרים" ולמכור כל שם שמקושר עם כסף גדול

יאיר מור |  1
טלגרם (צילום vecteezy, pixabay)
טלגרם, האפליקציה שטוענת שהיא החלופה הפרטית יותר לוואטסאפ ואפליקציות דומות אחרות ששייכות לענקיות הטכנולוגיה, החלה בימים האחרונים במכירה פומבית של שמות משתמש מבוקשים לכאורה – ועל הדרך חשפה סדר עדיפויות מוזר, על גבול ניסיון הסחיטה.
נכון לרגע זה מוצעים למכירה כ-70 שמות משתמש, שכולם מתחילים באותיות הלועזיות שבין A ל-H. המכירה מתבצעת באתר ייעודי, והמחירים נקובים במטבע Toncoin, ששווה נכון לסביבות שבע בערב 1.72 דולר, אך בעת תחילת המכירה היה שווה כ-1.80 דולר.
באופן מוזר, רבים מהשמות ספציפיים להחריד, ונראה שהחברה פשוט מנסה לסחוט מותגים לשלם על השמות שלהם, או לפחות לנצל שמות מותגים כדי למכור את השמות שלהם למשתמשים שלאחר מכן יוכלו לנסות לסחוט את החברות בעצמם.
כך, לדוגמא, שם המשתמש היקר ביותר הוא פיפ"א, שהתחיל ממחיר של כ-17,000 דולר ועלה כבר אל מעל 20,000; דיור ובוס החלו, ועדיין עומדים, על מחיר של כ-17,000 דולר; אדידס התחיל מ-860 דולר בלבד, אך עלה כבר לכ-8,000; אמזון התחיל מכ-3,500 ועלה לכ-5,000; ואיל שאנל וארמאני החלו, ועדיין עומדים נכון לעכשיו, על מחיר של כ-3,500 דולר כל אחד.
אבל הפרט התמוה ביותר הוא שם המשתמש "אילון", שמיועד ממש באופן שקוף לאדם העשיר בעולם, ומחירו 17,000 דולר – וכאמור, מדובר במחיר מינימום, שיכול לעלות עד סוף המכירה הפומבית בעוד שישה ימים, ואז, אם מי ששילם עליו אינו מאסק, אותו רוכש יוכל לנסות לסחוט את מאסק עבור שם המשתמש המתבקש.
גם בדיקה של שמות משתמש אחרים שמוצעים למכירה מציירת את טלגרם כחברה רודפת בצע ואף שקרנית: שמות משתמש רבים הם באורכים של מעל 5 אותיות, למרות שהחברה הצהירה במפורש כי רק שמות "קצרים" ו"קליטים" בני 4 תווים שמורים לצורך מכירה פומבית. בפועל, היא מציעה שמות מוזרים רבים שמיועדים במפורש לשירותי הימורים, הגרלות ואף סמים.
בין שמות המשתמש היותר מתבקשים, היקר ביותר הוא בנק, שהתחיל מכ-17,000 דולר ועלה כבר אל מעל 100,000; קזינו התחיל מ-3,400 והגיע בינתיים ל-90,000; אוטו וצ'אט התחילו מ-17,000 והגיעו ל-43,000; מכוניות וקלף שווים כל אחד 17,000 דולר; ומשלוח עולה כ-3,500 דולר.
עדכון, 19:45: רגעים ספורים לאחר פרסום הכתבה באתר ice העלה מנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, הודעה רשמית אודות תחילת המכירה הפומבית של שמות משתמש. "מכירות פומביות לשמות המשתמש המוערכים ביותר כבר החלו, ובעוד כמה ימים נציג יכולת עבור משתמשים למכור את שמות המשתמש הקיימים שלהם. לראשונה בהיסטוריה של הרשתות החברתיות, נוסד שוק הוגן ושקוף לשמות משתמש. סוף סוף, אנשים יוכלו להיות הבעלים של כתובות (המשתמש) שלהם ברשתות החברתיות, באופן מאובטח ללא יכולת ערעור על רשת בלוקצ'יין מבוזרת".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טלגראס
    איציק 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היעילות בטלגרם זה שלא עוקבים אחרי זה ולכן הטלגרם מלא בסמים מין ועוד ועוד
    סגור