דיגיטל וטק

טוויטר מוחרמת: חברות ענק יוצאות מהרשת החברתית

דיסני, יוניברסל, קוקה קולה, דייסון ומאזדה הודיעו כי הן מפסיקות לפרסם ברשת החברתית לאחר שגילו כי הרשת נכשלה במניעת הצגה של פרסומות שלהן לצד תכנים מזעזעים

יאיר מור | 
מניות בטוויטר (צילום vecteezy, shutterstock)
מספר חברות ענק השהו או ביטלו בימים האחרונים את הקמפיינים הפרסומיים שלהן בטוויטר, לאחר שגילו כי הרשת החברתית מציגה פרסומות שלהן לצד ציוצים המקדמים תוכן פדופילי.
חברת המחקר Ghost Data ניתחה במשך 20 יום ציוצים וחשבונות שקידמו ניצול מיני של ילדים, עם ציוצים שהכילו מילים כמו "אונס" (rape) ו"נערים" או "נערות" (teens), ומסרים כגון "סוחר בבני נוער/ילדים" ו"רק בנות צעירות, בלי בנים". החברה מצאה בתקופה הקצרה הזו לא פחות מ-500 חשבונות שהפיצו ציוצים כאלו. אך ההפתעה הגדולה יותר היתה שברבים מאותם חשבונות הופיעו בין הציוצים תכנים פרסומיים של יותר מ-30 מותגי ענק, כמו תאגידי הבידור דיסני ו-NBCUniversal, חברת הכבלים האמריקאית DirecTV, ערוץ PBS Kids (מעין מקבילה ל"כאן חינוכית"), ענקית המשקאות קוקה קולה, יצרנית הרכב מאזדה, ענקית מכשירי האוויר דייסון והעיתון הכלכלי פורבס.
החברה שיתפה את ממצאיה באופן בלעדי עם סוכנות הידיעות רויטרס, שפנתה לטוויטר לתגובה ומסרה לה דגימה של תכנים פדופיליים. בתגובה הסירה טוויטר חשבונות רבים, אך לא את כולם, ורויטרז נזקקה להעביר את המחקר המלא לרשת החברתית כדי לסייע לה לאתר את כל החשבונות ולהסירם.
דוברת טוויטר, סלסט קארְזְווֶל, מסרה לסוכנות הידיעות כי לחברה "אפס סובלנות כלפי ניצול מיני של ילדים" וכי היא משקיעה משאבים רבים לשמירה על בטיחות ילדים ועובדת בשיתוף פעולה עם לקוחות ושותפי פרסום כדי לחקור ולנקוט צעדים למניעת מקרים כאלו.
עם זאת, כאשר פנתה רויטרס למפרסמים שהופיעו לצד התכנים המדוברים, הם זעמו, ורבים מהם בחרו לעצור את כל פעילות הפרסום בטוויטר. דובר פורבס מסר כי "טוויטר צריכה לתקן את הבעיה הזו במהירות האפשרית – ועד שיעשו זאת, אנו מפסיקים כל פעילות עתידית בתשלום בטוויטר"; דובר מאזדה מסר כי "אין מקום לסוג זה של תוכן ברשת", והוסיף כי החברה מגבילה כעת את הפרסום שלה ברשת החברתית כך שלא יופיע בעמודי פרופיל כלל; דובר דיסני מסר כי "נגביר את מאמצינו להבטיח כי פלטפורמות דיגיטליות שבהן אנו מפרסמים, וקוני המדיה שבהם אנחנו משתמשים, יחזקו את מאמציהם למנוע מטעויות כאלו לחזור על עצמן"; ודובר קוקה קולה זעם על הקישור של המותג עם תוכן כזה.
במייל ששלחה טוויטר למפרסמים בעקבות הגילויים והתגובות היא הודתה: "גילינו שפרסומות הוצגו בתוך פרופילים שהיו מעורבים במכירה או בקשת חומרי ניצול מיני של ילדים בפומבי", והבטיחה לגייס עוד כוח אדם לזיהוי ומניעת מקרים כאלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה