דיגיטל וטק

וואווי חוזרת, עם מכשיר יקר יותר מהאייפון הבא

יצרנית הסלולר הסינית שכמעט נככדה בעקבות החרם האמריקאי חוזרת עם מכשיר שאמנם אסור לו להכיל את אחת הטכנולוגיות המרכזיות בעולם הסלולר כיום, אך מציע מספיק תכונות אחרות כדי למשוך את מי שמחפש יכולות מתקדמות
יאיר מור | 
Mate 50 Plus של וואווי (צילום יח"צ)
פעם וואווי היתה השם הכי חם בעולם הסלולר – עד כדי כך שלאחר שב-2017 היא הסתכסכה עם היבואנית שלה בישראל, אלקטרה, כמעט כל חברה בישראל שמוכרת מכשירי חשמל עמדה בתור כדי להפוך למשווקת רשמית שלה, גם בלי בלעדיות.
אבל אז הגיע החרם האמריקאי, שהתחיל בתקופת הנשיא טראמפ, ולמרות התנגדות קולנית מצד ביידן הוא מעולם לא טרח לבטל אותו (ואף החמיר אותו). נתח השוק שלה צנח במהירות בשל החשש מכך שמכשירים לא יקבלו יותר עדכונים (אה, והיתה גם הטענה שהם מרגלים אחרינו – בניגוד, נניח, למכשירים של סמסונג, שיאומי, אופו, וואן-פלוס ויתר המותגים המוכרים, שבכלל לא שואבים עלינו אינסוף מידע בשליחות גוגל, היצרניות, מפרסמים ו-NSO). היא צנחה מהמקום השני בעולם, והחמישי בישראל, לתהום הנשייה, ובשנה שעברה אף החליטה לוותר מראש ולא להשיק כלל מכשיר פרימיום חדש.
כעת היא חוזרת, עם סדרת מכשירים שמלבד שבב דור 5, שעדיין אסור לחברות מערביות למכור לה בגלל החרם, יש בהם כל מה שיש במכשירים של המתחרות – ואפילו יותר.
סדרת Mate 50 כוללת שלושה מכשירים: מייט 50, מייט 50 פרו ומייט 50 RS פורשה דיזיין, שלשם הקיצור נקרא לו פשוט מייט 50 פורשה. כל השלושה מגיעים עם מסכי OLED בהירים ואיכותיים מאוד, מעבד Snapdragon 8 Plus Gen 1 (כמובן, בגרסת דור 4 ולא דור 5 כמו בכל מכשיר אחר שכולל את השבב הזה), עמידות במים בתקן IP68, טעינה חוטית במהירות של 66 ואט, טעינה אלחוטית במהירות 50 ואט וטעינה אלחוטית הפוכה (כלומר שימוש במכשיר כמטען לאוזניות, לדוגמא) במהירות 5 ואט, לצד קישוריות בלוטות' 5.2, ווייפיי 6, NFC ולד תת-אדום לשליטה על מכשירים כמו מזגנים וטלוויזיות. בנוסף, מציעים המכשירים שליחת הודעות מיקום דרך מערך הלוויינים הסינים – אך אי אפשר לקבל הודעות או לבצע שיחות קוליות בדרך הזו, כך שהיא מיועדת אך ורק למקרי חירום.
גולת הדגל של המכשירים היא המצלמה האחורית: החיישן הראשי באבחנת 50 מגה-פיקסל מגיע בתצורת RYYB – מה שאומר שהנקודות שלו מסודרים ברביעיות שכל אחת מהן כוללת שני קולטני צבע צהוב, קולטן אחד לצבע אדום וקולטן אחד לצבע כחול. החיישן הזה ממוקם מאחורי עדשה בעלת מפתח צמצם דינאמי, עם 10 אפשריות החל מ-f/1.4 ועד f/4 וייצוב אופטי. המצלמה הרחבה, בזווית של 120 מעלות, כוללת חיישן של 13 מגה-פיקסל, וגם המצלמה הקדמית כוללת חיישן 13 מגה-פיקסל.
 
מכאן והלאה מתפצלים הפרטים: גדלי המסכים הם 6.7 אינץ' במייט 50 הרגיל לעומת 6.74 אינץ' בגרסאות פרו ופורשה; קצב הריענון הוא 90 הרץ ברגיל ו-120 בשני האחרים; שני המכשירים הגדולים יותר מגיעים עם מסכים קמורים בצדדים, כך שהם גולשים אל שולי הטלפון; חיישן הצילום האחורי השלישי, שהוא מסוג פריסקופ (כלומר זום אופטי), מגיע באבחנה של 12 מגה-פיקסל וזום של 5x במייט 50 הרגיל, 64 מגה-פיקסל וזום של x3.5 במייט 50 פרו ו-48 מגה-פיקסל עם זום x3.5 במייט 50 פורשה; ומלפנים, בגרסאות פרו ופורשה נמצאים לצד החיישן האופטי גם חיישני זיהוי ביומטרי (כל המהדורות מצוידות גם בחיישן טביעת אצבע בתוך המסך); גוף המכשירים עשוי זכוכית של וואווי מלפנים ומאחור בגרסאות הרגילה והפרו, בעוד מהדורת פורשה מצופה קרמיקה מאחור; מייט 50 ומייט 50 פרו מגיעים עם 8 גיגה-בייט זיכרון, בעוד פורשה מגיע עם 12 גיגה-בייט; האחסון הפנימי מציע נפחים של 512 גיגה-בייט בכל הגרסאות, 256 גיגה בגרסאות הרגילה והפרו ו-128 בגרסה הרגילה בלבד. את האחסון ניתן להרחיב בעזרת כרטיסי זיכרון – אך רק של חברת וואווי עצמה; וגודל הסוללות הוא 4,460mAh ברגיל ו-4,700mAh בפרו ובפורשה.
הגרסאות הרגילות של המכשירים תושקנה בסין ב-28 בספטמבר, בעוד מהדורת פורשה תושק שבוע קודם לכן, עם מערכת ההפעלה HarmonyOS של וואווי. המחירים: החל מ-5,000 יואן (כ-2,455 שקל) למכשיר הרגיל, 6,600 יואן (כ-3,240 שקל) למכשיר הפרו ולא פחות מ-13,000 יואן (כ-6,385 שקל) למכשיר פורשה.
החברה ציינה כי בהמשך אמורים המכשירים להימכר גם במדינות בהן יש לה כיום יבואניות (כלומר: לא ישראל, אבל אירופה ומדינות ערב, למשל), אם כי המועדים והמחירים לא נמסרו. בעולם יגיעו המכשירים עם אנדרואיד שעליו מולבש ממשק ה-EMUI של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה