דיגיטל וטק

השותפה הסינית של גוגל: מונית אוטונומית משודרגת ומוזלת

גוגל חושפת את הדור השישי של הרובוטקסי שלה, שפותח עם Zeekr הסינית. הרכב החשמלי החדש מתקדם יותר, אך מכסים על רכבים מסין עשויים להוות אתגר בעלויות הייצור. האם גוגל תצליח להתגבר על המכשולים ולהביא את הרכב לשוק?
רפאל בן זקרי | 
המונית האוטונומית של Waymo (צילום shutterstock)
Waymo, חברת האחות של גוגל מבית אלפבית, הכריזה על השקת הדור השישי של המונית האוטונומית שלה, הרובוטקסי, מיניוואן חשמלי שפותח בשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הסינית Zeekr. הרובוטקסי החדש יצטרף לצי הרכבים האוטונומיים של Waymo, כשהחברה מתכננת לשלב אותו בשירותי התחבורה שלה בערים שונות בארה"ב. 

צילום: shutterstock
למרות ש-Waymo מתגאה שהרובוטקסי החדש מתקדם יותר מהדורות הקודמים, הוא כולל פחות חיישנים במטרה להוזיל עלויות ייצור. בתוך המחשב החזק של הרכב, מאוחסנים כל הלקחים שנלמדו מחמשת הדורות הקודמים של הרכבים האוטונומיים של החברה, מה שמפחית את הצורך בבדיקות שטח נוספות לפני השקת הרכב לציבור.
עם זאת, קיימת דאגה שהחיסכון בעלויות הייצור עשוי להיפגע עקב מכסים חדשים בארה"ב על רכבים חשמליים מתוצרת סין. מוקדם יותר השנה, הודיעה ממשלת ביידן על כוונתה להגדיל את המכסים על רכבים חשמליים מסין מ-25% ל-100%, במטרה "להגן על העובדים והחברות האמריקאיות מפני פרקטיקות סחר בלתי הוגנות של סין".
הרובוטקסי החדש כולל מערך חיישנים מתקדם יותר הכולל 16 מצלמות, 5 חיישני לידאר, 6 רדארים ומערך מקלטים חיצוניים. החיישנים הללו מספקים טווח ראייה של עד 500 מטר סביב הרכב, ביום ובלילה, ובתנאי מזג אוויר משתנים. השימוש במערך חיישנים מרובה חשוב ליצירת יתירות, כלומר יכולת הרכב לזהות ולהגיב לסביבתו גם אם אחד החיישנים כושל.

צילום: shutterstock
נכון לעכשיו, Waymo מבצעת בדיקות ידניות של הדגם בכבישים ציבוריים ומתכננת להוסיף אותו לצי המסחרי שלה בקרוב, אך טרם נמסר מתי והיכן יתחיל לפעול לראשונה. כיום, החברה כבר פועלת בערים כמו פיניקס, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס, ויש לה תוכניות להשיק בקרוב שירות מסחרי גם באוסטין, טקסס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה