דיגיטל וטק

ארה"ב מתגוננת: הסטנדרטים הראשונים להצפנה במחשוב קוונטי

המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה בארה"ב מציב רף חדש לאבטחת מידע לאור פריצות הדרך במחשוב הקוונטי. עסקים ומוסדות יידרשו להיערך למעבר להצפנה פוסט-קוונטית, למרות שהאיום עדיין אינו מוחשי עבור רובם. האם העולם יצליח להסתגל בזמן לסטנדרטים החדשים, לפני שהמחשבים הקוונטיים יגיעו למיינסטרים?
רפאל בן זקרי | 
מתקפת סייבר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הסטנדרטים הראשונים להצפנה שמתאימה לעידן המחשבים הקוונטיים כבר כאן, בדיוק בזמן שבו מחשבים קוונטיים מתחילים להתקרב לרמה שתשנה את התעשייה. למרות שייקח עוד כמה שנים עד שמחשבים קוונטיים יהיו מספיק חזקים לשימוש רחב, הם מהווים איום על שיטות ההצפנה שאנו משתמשים בהן היום כדי להגן על המידע שלנו, כמו אלה שמגינות על המידע האישי כשאנחנו משתמשים בבנק או באתרי אינטרנט אחרים.
מחשב קוונטי הוא מחשב שמשתמש בעקרונות הפיזיקה הקוונטית לביצוע חישובים מורכבים בצורה מהירה במיוחד, תוך שימוש בקיוביטים שיכולים להיות בכמה מצבים בו-זמנית. מחשבים אלה מאיימים על ההצפנות הנוכחיות, ולכן פותחו שיטות הצפנה חדשות, שנועדו להיות עמידות בפני יכולות העיבוד הקוונטי.
במענה לאיום על ההצפנה, פרסם המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה (NIST) בארצות הברית את הסטנדרטים הראשונים להצפנה פוסט-קוונטית, שנועדו לספק רמות אבטחה חדשות שיהיו עמידות גם בפני כוח העיבוד האדיר של מחשבים קוונטיים. לדוגמה, הסטנדרט ML-KEM משתמש בשיטה מבוססת סריגים ליצירת ערוץ מאובטח, ו-ML-DSA מתמקד בחתימות דיגיטליות תוך שימוש בשיטה דומה.
לדברי דריו גיל, מנהל מחקר ב-IBM, חשוב מאוד שמוסדות ועסקים יתחילו כבר עכשיו לחשוב על המעבר לסטנדרטים החדשים, שכן מדובר במשימה רחבת היקף שתדרוש שנים של הכנה ויישום. למרות המודעות הגוברת בקרב קהילת מנהלי אבטחת מידע (CISOs), רק מעטים החלו לפעול ברצינות לקראת המעבר, בשל העיכוב המתמשך בהגעת המחשוב הקוונטי והיעדר סטנדרטים מוגדרים עד כה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה