דיגיטל וטק

OpenAI תוקפת את אילון מאסק: ההתכתבויות המלאות נחשפות

לאחר שמנכ"ל טסלה ו-SpaceX תבע את ענקית הבינה המלאכותית שהיה שותף בה בתחילת דרכה, היא חשפה מיילים ישנים בהם עודד את הסטארט-אפ העולה לגייס לפחות מיליארד דולר במימון. מאסק, מצדו, ממשיך ללעוג ל-OpenAI ולטעון כי המניע הכספי עומד בראש מעייניה: "זה תאגיד למטרות רווח עם קוד סגור"
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
חברת OpenAI הגיבה ביום שלישי בפומבי לתביעה שהגיש המייסד השותף אילון מאסק, והדגישה את הצביעות לכאורה מצד המיליארדר והתומך המוקדם של החברה. בתגובה, OpenAI שחזר מיילים ישנים ממאסק שבהם מנכ"ל SpaceX עודד את הסטארט-אפ העולה לגייס לפחות מיליארד דולר במימון, והסכימו שהוא צריך "להתחיל להיות פחות פתוח" לאורך זמן ו"לא לשתף" את המדע של החברה עם הציבור.
ההודעות עוקבות אחר נקודת מבט שונה לחלוטין שייצג מאסק בשבוע שעבר, כאשר תבע את OpenAI, המנכ"ל סם אלטמן והנשיא גרג ברוקמן, בטענה להפרת חוזה ותחרות בלתי הוגנת. בתביעה טוענים עורכי הדין של מאסק כי הפעילות הפנימית של מודל ה-GPT-4 AI של OpenAI היא "סוד מוחלט למעט עבור OpenAI - ולפי מידע ואמונה, מיקרוסופט", וכי הסודיות מונעת ממטרה מסחרית ולא מבטיחות.
 
OpenAI אמרה "אנחנו מתכוונים לדחות את כל הטענות של אילון". בנובמבר, מאסק אמר לקהל בכנס DealBook של הניו יורק טיימס ש-OpenAI חרגה מהמשימה המקורית שלה לדעתו. "צריך לשנות את השם של OpenAI ל'מקור סופר סגור עבור AI עם רווח מרבי', כי זה מה שזה בעצם", אמר מאסק על הבמה באירוע. הוא ציין שזה הפך מ"קרן קוד פתוח" ל"תאגיד למטרות רווח עם קוד סגור" בהיקף של מיליארדי דולרים.
לעומת זאת, נראה כי מאסק מרתיע ממייסדי OpenAI לנקוט בגישה רזה מדי לגיוס כספים, על פי מיילים שהחברה שיחזרה מדצמבר 2018. הוא כתב כי ל-OpenAI יש סיכוי של אפסי אחוז להפוך למתחרה רלוונטית ל-DeepMind של גוגל, אלא אם כן הסטארט-אפ עשה "שינוי דרמטי בביצוע ובמשאבים".
לפני שעזב את OpenAI, החברה אמרה בתגובתה לתביעתו, "אילון רצה רוב הון עצמי, שליטה ראשונית בדירקטוריון ולהיות מנכ"ל מיזם הבינה המלאכותית". הסטארט-אפ גם אמר בפוסט בבלוג שלו כי מאסק ביקש להיות המנכ"ל של OpenAI ב-2017 בזמן שהוא משנה את המבנה שלו. החברות של מאסק משכו לפעמים כישרונות הרחק מ-OpenAI. במקרה של xAI, מאסק ממצב את המוצר הראשון של החברה, Grok, כתחרותי עם התוכנה ChatGPT של OpenAI.
מאסק באמצעות עורכי הדין שלו טוען שצוות OpenAI המוקדם זייף הסכמים לפיתוח בינה כללית מלאכותית, או AGI, "לטובת האנושות" כמלכ"ר. עם זאת, הפרויקט הפך לחברה בעלת מבנה תאגידי מורכב הכולל ישות למטרות רווח שלטענת מאסק נשלטת במידה רבה על ידי מיקרוסופט
 
מאסק השתמש בחלק ניכר מהתלונה המשפטית שלו כדי להזכיר לעולם את מיקומו המרכזי ביצירת OpenAI, שהפך לאחד מהסטארט-אפים החמים ביותר על פני כדור הארץ, בעיקר הודות להתפשטות הוויראלית של ChatGPT ומחולל התמונות DALL-E. התגובה הפומבית של OpenAI ביום שלישי בלילה שיקפה תזכירים של מנהלים שנשלחו לעובדים בחברה בשבוע שעבר.
התביעה של מאסק והתגובה של OpenAI עוקבות אחרי רכבת הרים של כמה חודשים של החברה, כולל דרמה בחדרי הישיבות, עירוב מחדש של הדירקטוריון וחקירה של רגולטורים פיננסיים. עורכי הדין של אילון מאסק לא היו זמינים להגיב ביום שלישי בלילה לאחר ש-OpenAI פרסמה את תגובתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה