בעולם

מאסק פותח במלחמה: מטה ניוראלינק יעבור לנבאדה

סטארט-אפ השבבים של המיליארדר הודיע לבעלי המניות על מעבר מטה החברה מדלאוור. הסיבה: הגבלות שהוטלו על שכרו על ידי שופטים במדינה. בתגובה לפסיקה זו, פרסם סקר ברשת החברתית שבבעלותו, ושאל: "האם טסלה צריכה לשנות את מיקומה?" 

מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום shutterstock)
חברת השתלים של המיליארדר הודיעה לבעלי המניות על מעבר מטה החברה מדלאוור, כך עולה מרישומי המדינה. המהלך מגיע כשבוע לאחר שמאסק אמר כי טסלה, חברה אחרת שבבעלותו, תקיים הצבעה של בעלי המניות להעברת המטה שלה לטקסס מדלאוור, כאשר שופט מקומי ביטל את חבילת השכר שלו בסך 56 מיליארד דולר.
"'אקס' (טוויטר לשעבר), לעולם לא תמצא את מיקומה במדינת דלוואר", פרסם מאסק בזעם לאחר פסק הדין. השופטת קתלין מקורמיק צידדה במשקיעי טסלה, אשר ערערו על שכר המניות לשנת 2018 וקבעה כי "הסכום בלתי נתפס" ואינו הוגן כלפי בעלי המניות ונוהלו על ידי דירקטורים שנראו כמחויבים למאסק.
בתגובה לפסיקה זו, מאסק פרסם סקר ברשת החברתית שבבעלותו, ושאל: "האם טסלה צריכה לשנות את מיקומה?" תוצאות הסקר היו 87.1% כן, ורק 12.9% בחרו שלא, לסקר ענו יותר מ-1.1 מיליון משתמשים. "ההצבעה הציבורית היא חד משמעית בעד טקסס!", הכריז מאסק.
עם זאת, החלפת מיקום המטה של טסלה עשויה לבוא עם מכשולים כמו תביעות משקיעים, במיוחד אם זה נתפס כצעד להבטחת חבילת השכר האישי שלו, אמרו מומחים משפטיים ל'פוקס דיגיטל ניוז' כשנשאלו על הנושא. נזכיר, שרק שבוע שעבר מאסק הודיע כי שבב המוח הראשון שייצר בניוראלינק  הושתל בהצלחה במתנדב, אשר החלים היטב מהניתוח.
"המשתמשים הראשונים יהיו אלה שאיבדו את השימוש בגפיים שלהם, תאר לעצמך אם סטיבן הוקינג היה יכול לתקשר מהר יותר מההקלדה של הקלדנית הפרטית שלו, זו המטרה", אמר מאסק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פייק! השופטת פסקה נגד החלטת המשקיעים
    רונן יצחקי 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התובע בעל 9 מניות בשווי של כ 1800 דולר אינו מייצג את 70% מבעלי המניות שבחרו לאשר את מנגנון הפיצוי לאילון מאסק. פחות מ 20% התנגדו מספר תקדימים נעשו במשפט ועד לפסיקה השערוריתית. המרגיז מכל שבאותה תקופה ב 2018 טסלה נאבקה על חייה עם הקשיים בייצור יעיל של מודל 3. אילון מאסק ישן חודשים במפעל, ושיא היסטורי של שורט סלרס הימר שהחברה תגיע לשווי אפס! טונות של כתבות על העתיד העגום שצפוי לטסלה בעתיד. על רקע זה אילון מאסק בוחר במסלול קיצוני בו אינו מקבל שכר ( רק דולר אחד,בשנה וביטוח רפואי) ולא יקבל דבר אם לא יראה ביצועים ויעמוד בעשרה אבני דרך. הראשון הכפלת המחזור, הכפלת שווי השוק ושיפור משמעותי של ה EBITA. אף מנכ"ל נורמלי לא היה מסכים לכך! אבן דרך העשירית הייתה הגדלת שווי השוק והמחזור פי 10 ו EBITA שמצביע על ריווחיות בריאה. אין תקדים להישג של מאסק. באותו זמן שטסלה גדלה פי 10 השניה אחריה בין חברות הגדולות (הביג טק).. אפל גדלה רק פי 3 וקצת. כל קבוצת משקיעים שיציעו לה לתת למנכל 6% מהחברה תמורת גידול פי 10 לפחות בכל מדד חשוב, תיקח את ההצעה בשני ידיים. הפסיקה נובעת מהשקפת עולם פרוגרסיבית מעוותת
    סגור