דיגיטל וטק

קרב הענקיים: אילון מאסק תבע את סם אלטמן

הבלתי נמנע קרה: אחרי שלל טענותיו של האיש העשיר בעולם לשעבר כנגד OpenAI - הוא הגיש תביעה כנגד הסטראט-אפ והעומדים בראשה. תכתובות בינו לבין אלטמן עומדות להיחשף
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום flickr, vecteezy)
למי שעקב אחרי הסיפור בין המיליארדר אילון מאסק לסטארט-אפ הבינה המלאכותית הגדול בעולם OpenAI, וודאי לא יופתע מההתפתחות האחרונה בנושא, שהייתה בלתי נמנעת, אפשר לומר - ביום חמישי האחרון, האיש העשיר בעולם לשעבר הגיש תביעה כנגד החברה ומי שעומדים בראשה: המייסד גרג ברוקמן והמנכ"ל סם אלטמן.
הטענה של מאסק היא ש-OpenAI אינה עומדת במטרה המקורית לשמה היא נוסדה - יצירת בינה מלאכותית לטובת האנושות וללא מטרות רווח. את הטענה הזו בעלי טסלה טוען בתור אחד המשקיעים הראשונים בסטראט-אפ בשנת 2015. הוא לא טועה, החברה אכן פועלת במודל מסחרי לכל דבר ועניין והפיתוח AI האחרון שלה הוטמע במכשירי מיקרוסופט - איתה יש ל-OpenAI הסכם שיווקי. מה מאסק דורש? דבר די פשוט - שכל פיתוחי החברה יהיו פתוחים לציבור הרחב, כלומר שהיא תחזור למטרה המקורית שלה - בינה מלאכותית להמונים ללא מטרות רווח.
 
מה המניע האמיתי של המיליארדר? זאת כבר שאלה מתחום מדעי המוח ופסיכולוגיה. האם טובת האנושות באמת עומדת מול עיניו? יכול להיות, אבל סביר יותר להניח שהרצון שלו לפגוע במתחרה העיקרית שלו בתחום ה-AI היא סיבה משמעותית יותר. המשפט הזה הולך להיות מרתק, כאשר כלל טענותיו של מאסק מתבססות על תכתובות מיילים אישיות בינו לבין סם אלטמן, שעלולות לחשוף פרטים מאוד מסקרנים. נחיה ונראה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה