דיגיטל וטק

אייפון בהנחה: העוקץ הגדול שהצליח להפיל בפח אלפי אנשים

חברה איראנית בשם קורוש הציעה במשך חודשים מבצעי ענק על אייפונים שנמכרים במדינה בכ-700 דולר. הלקוחות רכשו את האייפונים באתר החברה והמתינו 45 יום למשלוח, אך האייפונים מעולם לא הגיעו. בעלי החברה, יזם בן 27 בשם אמיר חוסיין שריפיאן, עזב את המדינה - בעוד רבים מאשימים דווקא את הפיקוח הממשלתי
מערכת ice | 
אייפון 15 (צילום shutterstock)
אלפי אנשים באיראן נפלו בפח של תרמית בשווי עשרות מיליוני דולרים, בניסיון להשיג אייפונים של אפל בהנחה. הפרשה חושפת עד כמה רחוק יילכו אנשים כדי להשיג את הסמארטפון הנחשק, במיוחד אחרי שטהרן הטילה איסור על יבוא הדגמים החדשים. בלב התרמית ניצבת חברה איראנית בשם קורוש (Kourosh), שהציעה במשך חודשים מבצעי ענק על אייפונים שנמכרים במדינה בכ-700 דולר.
על פי הדיווח בדה מרקר, על מנת לדחוף את המכירות, החברה פרסמה את המבצעים באמצעות סלבריטאים, כוכבי רשת וספורטאים, בהם השוער של נבחרת איראן בכדורגל. הלקוחות רכשו את האייפונים באתר החברה והמתינו 45 יום למשלוח, אך האייפונים מעולם לא הגיעו. בסופו של דבר הם הבינו שהם רומו. התקשורת המקומית דיווחה שהתרמית הגיעה לסכומים של כ-35 מיליון דולר, אבל הרשויות לא פרסמו נתונים רשמיים.
 
הפרשה הגיעה לשיאה כשלקוחות זועמים החלו להפגין מחוץ לתחנת המשטרה המרכזית בטהרן ודרשו לנקוט פעולה כנגד החברה. בתקשורת המקומית דווח שבעלי החברה, יזם בן 27 בשם אמיר חוסיין שריפיאן, עזב את איראן כמה חודשים קודם לכן. משטרת איראן מסרה כי היא איתרה את שריפיאן וכי הוא יוסגר באמצעות האינטרפול, אך לא ציינה היכן הוא נמצא. לפי אלג'זירה, בשבוע שעבר הודיע דובר של מחלקת הפשעים הפיננסיים במשטרת איראן כי בכיר בחברה נעצר ונכסיו הוקפאו, וכי שניים נוספים מבוקשים.
בפייננשל טיימס דווח כי רבים מהמפגינים האשימו את הפיקוח הממשלתי, ותהו איך חברה שנוסדה לפני 3 שנים השיגה את האישורים הנדרשים לפרסם סחורה שהיא לא באמת התכוונה לספק. קורוש קיבלה את כל האישורים הנדרשים למכירה מקוונת. תרמית האייפונים היא האחרונה בשורה של תרמיות ופרשיות שחיתות שהסעירו את איראן לאחרונה. דוגמה עכשווית נוספת היא מעילה בשווי 3 מיליארד דולר הקשורה לחברה לייבוא תה. לפי התקשורת המקומית, היו לפחות 32 שערוריות כאלו באיראן בשנים האחרונות, שרימו עשרות אלפי קורבנות.
 
לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים, לאיראן יובאו אייפונים בשווי כמיליארד דולר ב-10 החודשים האחרונים - רובם ממדינות אחרות במזרח התיכון ומאסיה. אפל מגבילה את השירותים שלה באיראן, אבל חובבי טכנולוגיה מצאו דרכים לעקוף את החסמים. בשנה שעברה אסרה טהרן לייבא את הדור הכי מתקדם של אייפון, מה שהגביר את הביקוש למודלים הישנים יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה