תרבות ופנאי

ספר הג'ונגל 2024: האם הנוסטלגיה שורדת את מבחן הזמן?

עם רבים מחברי הקאסט המקורי על הבמה, הרימייק של המחזמר האהוב בהחלט מתאים ל-2024. התפאורה מעבירה את אווירת הטבע הפראי והקהל נשאר מרותק. האם המחליף של תום אבני מצליח לעמוד במשימה? 
אביב עגיב | 
ספר הגונגל 2024 (צילום עלמה פרידן)
מאז עלה לראשונה בשנות ה-90 על במות התיאטרון בישראל, הפך ספר הג'ונגל להצלחה היסטרית. אותו מחזמר, שהיה גם תפקיד הפריצה של תום אבני, הפך לפולחן וזכה באותה שנה בפרס התיאטרון הישראלי בקטגורית המחזמר של השנה. כיום, 28 שנה אחרי, כשאנחנו בעידן של רימייקים, הוא עולה בימים מחדש עם מרבית הקאסט המקורי ובבימויו של חנוך רוזן האייקוני, שהפיק גם את הגרסה המקורית.
אפשר לקבוע בצורה נחרצת (בתור מי שצפה בהפקה המקורית בתור ילד, וגם בהפקה הנוכחית) שלא רק שההצגה עומדת במבחן הזמן – מדובר באחת ההפקות המושקעות והמהוקצעות ביותר שנראו בשנים האחרונות ובאחד השלאגרים הגדולים של התקופה. תעיד על כך המהירות שבה אזלו הכרטיסים כמעט לכל ההצגות וההיסטריה ברשתות שהחלה בזמן שרק הכריזו על חזרתו של המחזמר המקורי. בכלל, השילוב של נוסטלגיה לצד הווה הוא שילוב מנצח וכשעל כל זה מנצח חנוך רוזן – למה עוד אפשר לצפות?

קאסט של כוכבים. ספר הג'ונגל 2024. קרדיט צילום: עלמה פרידן
ההצגה נערכה במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, מציגה את הסיפור הקלאסי של מוגלי שאובד בתוך הג'ונגל ופוגש מגוון רחב ועשיר של חיות (מי יותר נחמד ומי פחות) כאן אנחנו נחשפים לתצוגות המשחק המרשימות מאוד של טוביה צפיר האייקוני (בלו הדוב), ששי קשת האגדי בתפקיד בגירה הפנתר, אלי דנקר המצוין שיגרום לכם לפחד ולחבב אותו בתפקיד שירחאן הנמר, יוסי טולדו בתפקיד קא הנחש שנראה כי מתענג על כל רגע ורגע ועוד מגוון חיות שמתחלפות לאורך ההצגה.
צריך לומר בהערכה רבה שמרבית הנ"ל חצו את גיל ה-70 והאנרגיות שלהם גם כשמדובר בכמה הצגות ביום בשיא. עם זאת, קצת צרם שלא הייתה מספיק נכוחות נשית על הבמה למעט ריקשה אם הזאבים וכמובן באנה, מושא אהבתו של מוגלי. כיאה לרוח הזמן, גם כאן יש שינויים הכרחיים בחלק מהשירים  (ע"ע שיר הקופים) אך רובם נשארו סה"כ נאמנים לגרסת המקור ומצליחים לרגש ולסחוף אחריהם דור חדש של ילדים שנחשף אליהם בפעם הראשונה. השירים נכתבו על ידי מירון מיניסטר וקיבלו חיזוק באמצעות בהפקה מוסיקלית מהוקצעת בהפקתו של בן שופן.
למרות שמדובר במחזמר לא קצר (כשעתיים עם הפסקה) כמעט כולם היו מרותקים, בלי גיחות לטלפון, וממש שיתפו פעולה עם הנעשה על הבמה – ממחיאות כפיים ועד קריאות עידוד ושירה. ההצגה גם טומנת בתוכה כמה מסרים חיוביים והכוריאוגרפיה, שהופקד עליה עוז מורג (שגם שימש בתור במאי משנה), משתלבת נהדר עם המוזיקה וההולוגרמות.
תפאורה מכניסה את הקהל ממש למעמקי הג'ונגל. את מוגלי, הדובדבן של ההצגה, מגלמים ברוטציה כ-6 ילדים שונים ומי שגילם אותו בהצגה בה אני נכחתי היה הילד לוטן פארן בן התשע, מוכשר ומתוק שבטוח עוד יגיע רחוק. את באנה גילמה בכישרון ובחינניות עדן כהן, גם היא בת גילו.

נכנס לנעליים גדולות. מוגלי בהצגה. קרדיט צילום:  עלמה פרידן
ספר הג'ונגל 2024 מצליח לעשות כבוד רב למקור והוא מלאכת מחשבת של עבודה מקצועית, איכותית תוך שמירה על הגרעין של הסיפור וחשוב  מכך – הוא עומד מצוין במבחן הזמן ומגיע לדור חדש של ילדים שמקבל אותו באהבה עצומה. טוב יעשו המפיקים אם ימשיכו את ההצגות גם בהמשך השנה (בחנוכה).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה