תרבות ופנאי

דנה אינטרנשיונל לעברי לידר: "אל תרים משואה שעידן עמדי השאיר"

דנה אינטרנשיונל שלחה מסר נוקב לעברי לידר וביקשה ממנו שלא ייקח חלק בטקס הדלקת המשואות: "זה לא טוב לך, לנו ולחטופים. עידן עמדי השאיר את המשואה  בענווה ובחוכמה בצד. כשהם לא כאן, אנחנו לא חוגגים"
מערכת ice |  10
דנה אינטרנשיונל דנה קמה (צילום מסך yes)
מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-76 למדינת ישראל, הודיעה השבוע כי היא בחרה באמנים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל להשיא יחד, כנציגים של הרבים שפעלו לחיזוק הרוח הישראלית, את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, בטקס המשואות שייערך ביום העצמאות תשפ"ד. 
אלא שהבחירה בעברי לידר עוררה סערה מיידית, והופעל לחץ גדול על עברי לידר לבטל את השתתפותו בטקס ולא להשיא משואה, לחץ שהגיע בעיקר מחברי הקהילה הלהט"בית, בטענה כי מדובר בממשלה שפועלת ישירות נגד חברי הקהילה ממנה הוא חלק.
 
מי שהצטרפה להפעלת הלחצים על לידר היא דנה אינטרנשיונל, שהעלתה פוסט לחשבון האינסטגרם שלה בו היא כתבה: "עברי, אח אהוב. התרגשתי ממך בתחילת המלחמה בימי ההלם שלי כשהייתי בתוך הכאב והבכי והפיג'מה. ראיתי אותך מסתער עם הנשק הרוחני שלך בבסיסים ובניחומי אבלים קורעי-לב, וגם לסתם שלושה חיילים שפגשת בדרך. חשבתי שכמה זה מקסים שהיורש של זמרת המלחמות יפה ירקוני, מי שמרים את מורל הלוחמים המרוטים. הוא גיי. 'הומולה' משלנו. חזון אחרית הימים".
"כמו הלוחמים הלהט"בים גם אנו האמנים היינו השנה חלק מהישראליות. זה מרגש במיוחד כי זה פרק חדש בישראליות, הפסיפס האנושי המעניין והמורכב הזה, מארבע כנפות תבל ומכל המגדרים שהתקבצנו ובאו לבנות את מדינת היהודים. זה 'הביחד ננצח' האמיתי".
"אז השנה כבוד (שמגיע). יש שליש משואה כי עשית מורל חיילים ואתה גיי, ולעולם זה בכלל טוב. אבל זה לא טוב לך, עברי. ולא לנו ולא לחטופים ולא לארץ שלנו, הנואשת לתיקון. אל תרים את המשואה שעידן עמדי השאיר בענווה ובחוכמה בצד כשהציעו לו, למי שהיה שם עם הלוחמים. הוא ענה בענווה שהוא מרגיש שזו לא העת לטקסים וחגיגות. שבראש שלו מרצדות תמונות החברים הנלחמים, המתים, הפצועים והחטופים. הוא לא מרגיש בנוח להיות בבגדי חג בטקס ולחגוג. החטופים לא כאן, אז לא השנה. לא ביום העצמאות הזה. אנחנו, עברי, מדינת ישראל. אנחנו תפארתה".
"אנחנו, וכשהאחים שלנו בשבי, הלב שלנו איתם. זה עם מאוחד ולא מפולג. שישמעו שם בשבי ואולי יעלה להם חיוכון פצפון, שיבינו שלא שכחנו, שכשהם לא כאן, אנחנו לא חוגגים. כשהאחים שלנו נמקים במנהרות חשוכות, אנחנו לא ממשיכים כרגיל. כשיחזרו נדליק ביחד אור גדול. בוא ניסע השנה ליום העצמאות של משפחות החטופים באמפי שוני, הם מארגנים טקס גדול של הדלקת משואות תקווה".
"בוא נהיה בטקס של העם שלנו שנחטף, ולא באירוע הפוליטיקאים המחושב שקיבלת בו שליש עלה תאנה להומואים. מגיע לך ולנו יותר. לא מגיע לחטופים להציץ בך בעיניים קשורות מדליק משואה. תן להם לפחות לדעת שעברי לידר לא הסכים להגיד 'לתפארת' עד שהם יהיו בבית. זה ירגש אותם".
 

תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    דנה אין עליך
    מני 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודקת,צודקת,צודקת
    סגור
  • 8.
    את הומואית או לסבית? לא הבנתי.
    דנה 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את עיברי לידר הזמינו להשיא משואה לא בגלל היותו הומו. אלא בגלל "תרומתו" לחברה. לא ידעתי מצריך להזמין אדם בגלל נטיותיו המיניות ולא בגלל פועלו. דנה תנשמי עמוק עמוק
    סגור
  • 7.
    דנה מתוק המשואה שלך כבתה
    ויקטור פדלון 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מומלץ לוותר על עצות שלך אתה בכל זאת ללא משואה
    סגור
  • 6.
    כואב אבל לא צודק
    מירה 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש לא צודקת
    סגור
  • 5.
    שאפו דנה על מילים חכמות (ל"ת)
    הלקברי 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 4.
    צודקת !!! זה לא היה מתאים
    קרן 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דנה צוגקת בכל מילה ! מה הוא היה קשור לכל הערב שהיה אתמול? אין קשר בכלל. מיותר
    סגור
  • 3.
    דנלה את צודקת , אבל...
    אני 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אבל אל לנו מלהאשים רק את הפוליטיקאים יש הרבה מאד אשמים לדאבוננו הרב
    סגור
  • 2.
    דנה כל הכבוד!!!! (ל"ת)
    יייייייששששששש 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • 1.
    צודקת
    בועז 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 7
    כל מילה במקום ואני לא גיי, צודקת דנה ............שתעשה ספין על הגב של בן גביר
    סגור
  • דנה
    נירית 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עברה ניתוח מין עכשיו ניתוח מוח,זמנה עבר.היה טקס מעולה המייצג את רוב עם ישראל כל הכבוד לעברי לידר
    סגור