תרבות ופנאי

כבש את הרשת: זו המדינה שמתקרבת לניצחון באירוויזיון?

אחרי שחרור ההצצות לחזרות הרשמיות הראשונות במאלמו, הביצוע של הולנד הפך ויראלי תוך שעות. האם נראה שינוי דרמטי בפסגה לקראת הגמר?
שירה יום טוב | 
אירוויזיון (צילום shutterstock)
תחרות האירוויזיון מתקרבת בצעדי ענק ובעוד שבוע יתחיל שלב חצי הגמר שישודר בכאן 11. אחרי לא מעט תנודות במיקומן של המדינות השונות בטבלאות ההימורים, תמונת הגמר בתחרות הולכת ומתקרבת.
כעת, כשנציגי המדינות השונות והמשלחות כבר נמצאים במאלמו ועורכים חזרות על הבמה הגדולה בארנה מאלמו, הביצועים ורגע האמת הופכים מוחשיים יותר, מה שמשפיע על הטבלאות ויותר מכך - הולך ומשקף את תמונת הסיום של התחרות.
בין המדינות שעלו אתמול לביצוע ראשון כחלק מהחזרות לתחרות, נכללה גם הולנד שעד לפני חודשיים היתה במקום ה-21 בהימורים. עם שחרור הקליפ הרשמי זינקה המדינה יחד עם הלהיט "אירופהפה", בביצוע ג'וסט קליין למקום השישי. מאז העפילו למקום השלישי וכרגע נמצאת הולנד בירידה טריה למקום הרביעי.
למרות המגמה השלילית, הביצוע של הולנד הפך להיות ויראלי בפער משמעותי לעומת שאר הביצועים שהעלו לעמוד הרשמי של האירוויזיון, ותוך פחות מ-24 שעות הגיעה סרטון הטיקטוק מהחזרה במאלמו ל-1.3 מיליון צפיות, מה שיכול להעיד על אהדת הקהל, וכך או חשיפה משמעותית של ביצוע תמיד טובה למתמודד.
אמש עלתה גם גולן לראשונה על הבמה הגדולה בארנה מאלמו לחזרה רשמית, יחד עם עוד מספר מדינות שנציגיהן נתנו אתמול את ביצוע האמת הראשון שלהם בקמפוס התחרות ובעמוד הטיקטוק הרשמי של האירוויזיון העלו הצצות לביצועים החיים על במת האירוויזיון.
נציגת ישראל עלתה בשעות הצהריים המאוחרות, וההצצה לביצוע שלה תפסה את המקום הרביעי במספר צפיות נכון לעכשיו, כאשר עוקפות אותה בלגיה וגיאורגיה, שתיהן כרגע לפי טבלאות ההימורים רחוקות מהפסגה משמעותית. הקטע הישראלי עומד על כ-350 אלף צופים בתוך פחות 11 שעות מעלייתו. 
בשבועות האחרונים עדן גולן טיפסה לאט לאט והגיעה למקום השביעי בשבוע שעבר. נזכיר כי ישראל תשתתף בחלק השני של חצי הגמר שיעערך ב-9 במאי, כשהיא ממוקמת במקום ה-14 בשיבוצי ההופעה.
לאורך החודשים האחרונים וברקע המלחמה, דעת הקהל על השיר הישראלי הושפעה רבות מההתפתחויות הביטחוניות כאן בישראל, יחד עם זאת כעת מגיעים לימים האחרונים והמכריעים לקראת התחרות, ולמרות דיווחים על הפגנות נגד ישראל בקמפוסים ברחבי העולם, מקומה של ישראל בטבלאות ההימורים דווקא מסמן מגמת עליה וייתכן שנראה קפיצה נוספת כבר בימים הקרובים.
 
זה הזמן גם להשוות לשנה שעברה כדי להבין את משמעות המיקום כרגע, שנחשב טוב וחזק בייחוד לאור התקופה. נועה קירל שסיימה בשנה שעברה במקום השלישי, עמדה בדיוק באותו מקום בטבלת ההימורים בשבוע שלפני התחרות. ביום הגמר עצמו הצביעו ההימורים על המקום הרביעי לנציגה הישראלית, וזו הצליחה לאתגר את התחזיות עם סיום בשלישייה הפותחת.
לאור אלה, נראה שלמרות האיומים על המשלחת הישראלית והמחאות בעולם, ישראל דווקא מצליחה להתמקם במקום חזק מאוד לשלב הזה, בייחוד כאשר כרגע המגמה חיובית. 
 
@eurovision @EDEN GOLAN has had her very first run-through of Hurricane as rehearsals continue in Malmö 🇮🇱 #Eurovision2024 ♬ original sound - Eurovision
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה