תרבות ופנאי

30 מיליון יורו לציור: החליטו בעצמכם אם שווה את הכסף

ציור שהיה נחשב כבר כאבוד, של האמן האוסטרי גוסטב קלימט, נמכר במכירה פומבית בוינה בסכום לא נתפס של 30 מיליון יורו, הציור קיים כבר מעל 100 שנה
מערכת ice | 
פלטת צבעים (צילום pexels)
ציור של האמן האוסטרי גוסטב קלימט, שנחשב בעיני רבים כבר לאבידה ב-100 השנים האחרונות, נמכר במכירה פומבית בווינה. העבודה הלא גמורה, שככל הנראה היא דיוקן של פראליין ליזר, הרוויחה 30 מיליון אירו (26 מיליון ליש"ט; 32 מיליון דולר). הוא הוזמן על ידי משפחה של תעשיינים יהודים ב-1917, שנה לפני מותו של קלימט.

הציור המדובר, שווה 30 מיליון? (קרדיט: BBCׁׂׂ)
עם זאת, ישנן שאלות רבות ללא מענה לגבי הציור וויכוחים לגבי מי האישה שבדיוקן, כמו גם מה קרה לציור בתקופת השואה. מאמינים שהיא מתארת ​​את אחת מבנותיהם של אדולף או יוסטוס ליזר, שהיו אחים ממשפחה עשירה של תעשיינים יהודים.
 
היסטוריוניי האמנות תומס נאטר ואלפרד ווידינגר אומרים שהציור הוא של מרגרת'ה קונסטנס ליזר, בתו של אדולף ליזר. אבל בית המכירות הפומביות im Kinsky בווינה, שמכר את יצירות האמנות, מציע שהציור יכול לתאר גם אחת משתי בנותיהם של יוסטוס ליזר ואשתו הנרייט. בית המכירות הפומביות אמר בהצהרה כי גורלו המדויק של הציור לאחר 1925 "לא ברור". "מה שידוע הוא שהוא נרכש על ידי קודמו משפטי של השולח בשנות ה-60 והועבר לבעלים הנוכחי באמצעות שלוש ירושות רצופות".
זהות הבעלים האוסטרים הנוכחיים לא פורסמה לציבור. הציור נמכר מטעם הבעלים הללו והממשיכים המשפטיים של אדולף והנרייט ליזר, בהתבסס על עקרונות וושינגטון - הסכם בינלאומי להחזרת אמנות שנבזזה על ידי הנאצים לצאצאי האנשים מהם נלקחו היצירות. ארנסט פלויל מ-im Kinsky אמר ל-BBC: "יש לנו הסכם, על פי עקרונות וושינגטון, עם כל המשפחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה