בעולם

בשווי 54 מיליון דולר: הציור הנדיר שאותר 100 שנים לאחר שנעלם

הציור "דיוקנה של גברת ליזר", של האמן האוסטרי גוסטב קלימט, היה שייך למשפחת ליזר היהודית שחייה באוסטריה. כעת, 100 שנים לאחר העלמתו הציור נמצא בווינה ושווי מוערך ב-54 מיליון דולר
מערכת ice | 
וינה (צילום אינסטגרם)
משפחת ליזר, הייתה משפחה יהודית עמידה שעשתה בתעשייה וחייה באוסטריה. בבעלות המשפחה  היה הציור "דיוקנה של גברת ליזר", פרי יצירתו של האמן האוסטרי גוסטב קלימט. הציור אשר נחשב כאבוד יותר ממאה שנים נמצא לאחרונה וינה.
כאמור, היצירה Bildnis Fraeulein Lieser (דיוקנה של גברת פראולין ליזר, בתרגום לעברית), נראתה לאחרונה בשנת 1925 ולאורך כל השנים הללו לא היה ברור מה עלה בגורלו של הציור, אך במסגרת החקירה שהובילה למציאותו בעליו הנוכחי ציין כי הציור נמצא אצלו עוד משנות ה-60.
 
במסגרת מכירה פומבית שנערכה בבית המכירות הפומביות im Kinsky שווי הציור הוערך בלמעלה מ-54 מיליון דולר, לאחר המציאה הם מסרו בהצהרה כי: "ציור כה נדיר בעל משמעות אמנותית וערך רב שכזה לא היה זמין בשוק האמנות במרכז אירופה במשך עשרות שנים". המכירה הפומבית שמסגרתה יוצג הציור תתקיים בחודש אפריל.
כמו כן אמרו גם בבית המכירות הפומביות כי: "הציור נחשב כאבוד בכל הקטלוגים, 'אבוד' פירושו נהרס או נשרף במהלך המלחמה, אבל בכל מקרה אבוד משמעותו לא קיים; אף אחד לא ציפה שהוא יופיע שוב".
למרות שטרם הוכח כי הציור נבזז על ידי הנאצים, הציור יוצע למכירה פומבית בשמם של בעליו, ויורשיהם החוקיים של בעליו המקוריים צאצאי משפחת ליזר. החוקים הללו נשענים על חוקים ההסכם בינלאומי שנחתם במטרה להחזרת אמנות שנבזזה על ידי הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה ליורשיהם המקוריים או צאצאיהם. טרם המכירה הוסכם כי הציור יוצג במיקומים בינלאומיים שונים בהם בריטניה, שוויץ, גרמניה והונג קונג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה