תרבות ופנאי

עדן גולן צריכה לחשוש? האנטישמיות הקשה לפני האירוויזיון בשבדיה

חודשיים לפני האירוויזיון: כתובת נאצה נגד ישראל נמצאו על האולם בו תתקיים התחרות, בה תייצג את ישראל עדן גולן עם השיר "הוריקן". המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע האנטישמי
מערכת ice | 
עדן גולן (צילום שי פרנקו, freepik)
אחרי שהסאגה הארוכה הסתיימה והשיר "הוריקן" נבחר כשיר איתו תייצג עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון" את ישראל באירוויזיון במאלמו, שבדיה, שייערך בעוד כחודשיים, האנטישמיות בעיר השבדית, בה מתגוררים מוסלמים רבים, ממשיכה להרים את ראשה.
בתחילת השבוע, פעילים פרו פלסטינים השחיתו שלטי חוצות ועליהם כרזות של האירוויזיון, כל זה בסמוך לאולם בו תתקיים התחרות. בשלט החוצות נצבע בצבע אדום שמדמה כתמי דם, ועליו נכתב בין היתר כתובות כמו "שחרורו את פלסטין". במשטרת מאלמו פתחו בחקירת האירוע, אך עדיין לא מובן מי האנשים שאחראים למעשה האנטישמי.

כזכור, ישראל נמצאת השנה תחת זרקור ענק בענייני האירוויזיון. עוד לפני הבחירה בעדן כנציגה, ולפני סערת השיר - בעולם הימרו שישראל תיקח את המקום הראשון. לפני כחודש עם פסילת השיר בפעם הראשונה, התחילו בישראל להידרדר בטבלת ההימורים, וזה המשיך ככל שהדיונים המשיכו ובעיקר לפני שבועיים, אז תמונת המצב שיקפה כי ישראל צפויה לפרוש מהתחרות כנגד סירוב האיגוד האירופי לקבל את השיר שהוגש.
בראשון בערב, נחשף סוף סוף השיר המדובר במשדר חגיגי בכאן 11, אז שודר לראשונה הקליפ הרשמי והביצוע של עדן גולן לשיר "הוריקן", בגרסה הסופית שלו שאושרה רק ימים בודדים קודם לכן, וברור היה שטבלאות ההימורים יגיבו בהתאם, אתמול (שלישי) זה אכן קרה, וישראל עלתה למקום השביעי בטבלאות ההימורים, אחרי קרואטיה, אוקראינה, שווייץ, איטליה, הולנד, בלגיה, ולפני שבדיה אותה עקפה כעת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה