קריפטו

ארה״ב מכריזה מלחמה על שוק הקריפטו? רעידת אדמה בדרך

אם יצליחו, התביעות נגד ביננס וקוינבייס, עשויות לשנות את שוק הקריפטו על ידי עמידה מוצלחת של סמכות השיפוט של ה-SEC על השוק, אשר במשך שנים טען כי המטבעות אינם מהווים ניירות ערך ואינם צריכים להיות מוסדרים על ידי ה-SEC
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
הרגולטור הבכיר לניירות ערך בארצות הברית תבע ביום שלישי את פלטפורמת מטבעות הקריפטו Coinbase, התביעה השנייה בתוך יומיים נגד בורסת קריפטו גדולה, בהסלמה דרמטית של תקיפה נגד התעשייה וכזו שעלולה לשנות באופן דרמטי שוק שפעל ברובו מחוץ לרגולציה.
הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) פנתה ביום שני לכיוון Binance, בורסת המטבעות הקריפטו הגדולה בעולם. ה-SEC מאשימה את Binance ואת המנכ"ל שלה צ'אנגפנג ז'או בהפעלת "רשת של הונאה".

אם יצליחו, התביעות עשויות לשנות את שוק הקריפטו על ידי עמידה מוצלחת של סמכות השיפוט של ה-SEC על התעשייה, אשר במשך שנים טענה כי אסימונים אינם מהווים ניירות ערך ואינם צריכים להיות מוסדרים על ידי ה-SEC.
"שני המקרים שונים, אבל חופפים ומצביעים לאותו כיוון: הקמפיין האגרסיבי יותר ויותר של ה-SEC להבאת מטבעות קריפטוגרפיים תחת סמכות השיפוט של חוקי ניירות הערך הפדרליים", אמר קווין אובריאן, שותף בפורד אובריאן לנדי. תובע פדרלי לשעבר, והוסיף, עם זאת, שה-SEC לא לקחה בעבר שחקני קריפטו גדולים כל כך. "אם ה-SEC ינצח בכל מקרה, תעשיית המטבעות הקריפטוגרפיים תשתנה".
יו"ר ה-SEC, גארי גנסלר, אמר זה מכבר שאסימונים מהווים ניירות ערך והעמיד בהתמדה את סמכותו על שוק הקריפטו, תוך התמקדות תחילה במכירת אסימונים ומוצרי קריפטו נושאי ריבית. לאחרונה, פנה אל סוחר ברוקר קריפטו לא רשום, מסחר בבורסה ופעילות סליקה. "המודל העסקי כולו בנוי על אי ציות לחוקי ניירות הערך של ארה"ב ואנחנו מבקשים מהם לעמוד בציות", אמר גנסלר ל-CNBC
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה