קריפטו

דרמה בארה"ב: בורסת הקריפטו הגדולה בעולם נתבעת ע"י רשות ני"ע

רשות ניירות ערך (SEC) הודיעה כי פלטפורמת המסחר התעלמה מהכללים שנועדו להגן על המשקיעים, על מנת להמשיך לפעול בארה"ב. כמו כן, נטען כי נעשה שימוש לא חוקי בכספי לקוחות
מערכת ice | 
ביננס (צילום pixabay)
ענקית הקריפטו Binance הואשמה במעורבות ב"רשת הונאות", לאחר שנתבעה פעם נוספת על ידי הרגולטורים הפיננסיים בארה"ב. רשות ניירות ערך (SEC) הודיעה כי פלטפורמת המסחר התעלמה מהכללים שנועדו להגן על המשקיעים, על מנת להמשיך לפעול בארה"ב. כמו כן, נטען כי נעשה שימוש לא חוקי בכספי לקוחות. Binance מצידה הפצירה שהיא תגן על הפלטפורמה "נמרצות".
"למרות שאנו מתייחסים ברצינות להאשמות של ה-SEC, הן לא צריכות להיות נושא לפעולת אכיפה של שלה", מסרה החברה והוסיפה כי היא הייתה בדיונים עם הרגולטור. נאמר כי התביעה היא דוגמה ל"סירובם המוטעה והמודע של הרגולטורים לספק בהירות והדרכה נחוצים לתעשיית הנכסים הדיגיטליים".
התביעה מגיעה על רקע מגבירות את הביקורת מצד הרשויות בארה"ב על תעשיית הקריפטו, בעקבות הקריסה הדרמטית של הבורסה FTX בשנה שעברה. הוועדה למסחר בחוזים עתידיים בסחורות, רגולטור פיננסי נוסף בארה"ב, הגישה תביעה משלה נגד Binance במרץ והאשימה אותה בפעילות במדינה באופן בלתי חוקי.
ה-SEC טוענת כי Binance ומייסדה צ'אנגפנג ז'או, הראו "התעלמות בוטה מחוקי ניירות הערך הפדרליים ומההגנה על המשקיעים והשוק שהחוקים הללו מספקים" כדי להעשיר את עצמם. נאמר כי החברה - פלטפורמת מסחר הקריפטו הגדולה בעולם, הפעילה ב-100 מדינות - שידלה משקיעים ולקוחות שלא כדין, הטעתה את מידת המסחר בפלטפורמה והציגה בצורה שגויה את הפיקוח ואמצעי הזהירות שלה, מה שסייעה לה להרוויח לפחות 11.6 מיליארד דולר "הכנסות מלקוחות בארה"ב בין יוני 2018 ליולי 2021).
"אנו טוענים שישויות של ז'או ו-Binance עסקו ברשת נרחבת של הונאה, ניגודי אינטרסים, חוסר חשיפה והתחמקות מחושבת מהחוק", אמר יו"ר ה-SEC, גארי גנסלר, בהכרזה על התביעה. "הציבור צריך להיזהר מלהשקיע את נכסיו בפלטפורמות בלתי חוקיות אלה", הוא הוסיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה