קריפטו

הקריפטו בדרך להסדרה בארה"ב? הצעת חוק מהפכנית תעלה בקונגרס

אחרי שחטפו מהרשויות האמריקאיות, חברות הקריפטו האמריקאיות זוכות לתמיכה רשמית עם שני חברי קונגרס שמציעים הסדרה פיננסית לשוק הנכסים הדיגיטליים
מערכת ice | 
ביטקוין (צילום freepik)
מחוקקים רפובליקנים פרסמו אתמול (שישי) טיוטת הצעת חוק שמציעה מסגרת רגולטורית רחבה למטבעות קריפטו ושאר נכסים דיגיטליים.
בתכנית, הרגולציה תאפשר לסחור בנכסים דיגיטליים בפלטפורמות מסחר קונבנציונליות ולהציג חלוקת סמכויות בין שני הרגולטורים הפיננסיים המובילים בארה"ב. טיוטת הדיון נכתבה על ידי הנציגים פטריק מק'הנרי וגלן תומפסון, ותעניק לוועדה למסחר בחוזים עתידיים, סמכות מפורשת על סחורות קריפטו לפי החוק הקיים.
הרשות לניירות ערך (SEC) תסדיר את ניירות הערך של נכסים דיגיטליים.
הצעת החוק "תאסור על ה-SEC" למנוע ממערכת מסחר חלופית, או ATS, לרשום ניירות ערך קריפטוגרפיים ותחייב את ה-SEC "לשנות את הכללים שלה כדי לאפשר לברוקרים-סוחרים להחזיק בנכסים דיגיטליים", לפי טיוטת סיכום.

הצעת החוק מציעה מסלול ברור יותר לרישום ומכירה של נכסים דיגיטליים. ה-SEC ביצעה מספר פעולות אכיפה נגד חברות קריפטו אמריקאיות - כולל ג'מיני, ג'נסיס וקראקן - בטענה שהחברות העוסקות בהצעה ובמכירה לא רשומות כניירות ערך.
פריסת מפתח לנכסי DeFi - או פיננסים מבוזרים - תאפשר לנכסים עם אישור SEC להיות פטורים מרישום כניירות ערך. בורסות קריפטו קראו להסדרה רגולטורית בעקבות פעולות אכיפה נרחבות שהשאירו חברות ומפתחים מבולבלים וגם ניזוקים מהיחס הלא רשמי של הרשויות האמריקאיות.
בורסת Coinbase, המרכזית בעולם הקריפטו, גם מעורבת במאבק באולם בית המשפט עם ה-SEC על הסוגיות שגרמו כנראה להצעת החוק של מק'הנרי-תומפסון. בורסת הקריפטו קיבלה הודעת אזהרה על פעולות אכיפה צפויות מה-SEC מוקדם יותר השנה.
ככל הנראה טיוטת הצעת החוק תעוצב מחדש ותשונה בשבועות ובחודשים הקרובים, אך היא מייצגת הצבעת תמיכה חזקה של שני חברים רפובליקנים משפיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה