קריפטו

נחשף: הסכומים המטורפים שהושקעו בבורסה הקורסת FTX

בין המשקיעים בבורסת הקריפטו השנייה בגודלה בעולם, שקרסה בשבועיים האחרונים, היו כאלו שהשקיעו בה עשרות, ואפילו מאות, מיליוני דולרים
יאיר מור | 
מדדי הקריפטו (צילום shutterstock)
לבורסת הקריפטו פושטת הרגל FTX יש אולי יותר ממיליון בעלי חוב, אבל לכמה מהם היא חייבת סכומים גבוהים במיוחד, כך נחשף במסמך שהגישה אתמול (שבת) לבית המשפט בדלאוור, שידון מחרתיים (שלישי) בבקשותיה בנוהל פשיטת הרגל בו פתחה בסוף השבוע שעבר.
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי במסמך חשפה החברה כי לפי הבדיקה שהיא מנהלת, נראה כי היא חייבת לעשרת בעלי החוב הגדולים ביותר שלה 1.45 מיליארד דולר – ממוצע של כמעט 150 מיליון דולר לכל אחד. 40 הנושים הבאים ברשימת 50 הגדולים מעלים את הסכום ל-3.1 מיליארד דולר – כלומר ממוצע של יותר מ-40 מיליון דולר לכל נושה.
מדובר בסכומים אסטרונומיים, שמראים עד כמה גבוה היה האמון של הציבור ברחבי העולם ב-FTX, שהוביל גם אנשים פרטיים וגם חברות ענק להשקיע בה כספים בלי הבחנה כמעט.
כזכור, לקראת סוף השבוע הודיע המנכ"ל החדש, ג'ון ג'יי ריי השלישי, כי פיטר את שלושת מקורביו של המנכ"ל הקודם, סם בנקמן-פריד, מתפקידיהם הבכירים בקבוצת FTX, וכי כעת הוא שוקל למכור חברות-בנות מסוימות בקבוצה, שלדבריו אינן חלק מהמשבר, למשקיעים חיצוניים כדי להזרים לקופת הקבוצה כסף לתשלום חובותיהן של החברות שאין להן איך להחזיר את חובותיהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה