קריפטו

יד ראשונה מנוכל: הבורסה הקורסת תנסה למכור את עצמה

שבוע לאחר שהגישה בקשה לפשיטת רגל, בורסת הקריפטו FTX טוענת כי רבות מהחברות שבהן היא שולטת הן 'נכסים אטרקטיביים' שניתן למכור כדי לנסות לכסות את חובותיה. וכמה כסף יש לה בבנק? אל תשאלו אותה

יאיר מור | 
FTX (צילום shutterstock)
קבוצת FTX בודקת את האפשרות למכור חלק מחברות-הבנות שלה כחלק מהליכי פשיטת הרגל שלה, כך חשף המנכ"ל החדש, ג'ון ג'יי ריי השלישי, במכתב לבית המשפט אתמול (שבת).
"על בסיס הבדיקה שלנו במהלך השבוע האחרון, אנו מרוצים לדעת שלרבות מחברות הבת המפוקחות או בעלות הרשיונות של FTX, בתוך ומחוץ לארה"ב, מאזנים נזילים, ניהול אחראי ומותגים בעלי ערך", הוא כתב, לפי דיווח של פייננשל טיימס. "העדיפות שלנו בשבועות הקרובים תהיה לבדוק מכירה, הזרמות הון חוזרות או עסקאות אסטרטגיות אחרות בנוגע לחברות הבת הללו". הוא ציין לדוגמא כמה חברות של הקבוצה בארה"ב, יפן, טורקיה ואיחוד האמירויות, שרובן היו עצמאיות עד ש-FTX רכשה אותן במהלך השנתיים האחרונות, ומהוות לדבריו נכסים אטרקטיביים.
המכתב הוא חלק מהגשת הצהרות וכוונות שאליו מחויבת החברה לאחר הפתיחה בהליך פשיטת רגל, ולקראת השימוע הראשון שלה בפני שופט בית המשפט בדלאוור, ג'ון דורסי. ריי ציין גם כי בכוונתו לבקש מהשופט פטור מחשיפת רשימת 20 או 50 הנושים הגדולים ביותר של החברה, מכיוון שבמקרה שלה לא מדובר בנושים רגילים אלא בלקוחות, שפרסום שמותיהם יאפשר למתחרות 'לגנוב' אותם. הוא יבקש גם אישור לשלם כמה מיליוני דולרים לספקי שירותים הכרחיים להמשך הפעילות של FTX.
ריי ציין כי מבדיקת מצבה הכספי של החברה, עולה שיש לה מזומנים בסך של "לפחות" 565 מיליון דולר. למה "לפחות"? כי צוות הניהול החדש הצליח עד כה לקבל גישה רק ל-144 מתוך 216 חשבונות בנק של החברות בקבוצה, ועדיין אינו יודע מה יש באחרים.
יום קודם דיווח וול-סטריט ג'ורנל כי ריי פיטר את גארי וואנג, ששימש כסמנכ"ל הכספים של FTX; מנהל ההנדסה בחברה, נישאל סין; וקארולין אליסון, מנכ"לית אלאמידה ובת זוגו של בנקמן-פריד. מלבד קשריהם הקרובים להחריד עם המנכ"ל הקודם שגנב מיליארדי דולרים מלקוחותיו כדי לממן את החברה שניהלה בת זוגו, הם גם היו מודעים, לפי דיווחים של עובדים באלאמידה שנכחו בפגישה וירטואלית שערכה אליסון יומיים לפני הגשת הבקשה לפשיטת רגל, להעברות הכספים הפסולות. בנוסף, הם גם שימשו דירקטורים בקרן שהקים בנקמן-פריד לתרומה לגופים שיקדמו אג'נדה של 'צדק חברתי' – כלומר סדר היום מעודד הקיטוב שמקודם על ידי האגף השמאלי-קיצוני במפלגה הדמוקרטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה