כסף וצרכנות

מכה ללקוחות הסופרמרקטים: זה המותג שלא מוותר על עליית המחירים

 חברת "אחוה" שלחה מכתב נוקב לשר הכלכלה ניר ברקת בתשובה לדרישתו הנחרצת לבטל את עליות המחירים. לדבריה, במונחים שנתיים, לאורך זמן, אחוה הינה מותג הטחינה הזול ביותר על המדף, ובפער עצום, גם במבט עולמי. "כשתהיה אפשרות להוזיל את מחירי מוצרינו נהיה הראשונים לעשות זאת"
מערכת ice |  1
פירות וירקות במבצע (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
לאחר הודעת שר הכלכלה ניר ברקת לגבי הצעדים שינקטו כנגד חברות שהעלו את מחירי המזון מאז ה-7 באוקטובר ואלה שהודיעו שבכוונתן להעלותן בקרוב, לרבות הצבת אולטימטום שתוקפו יפוג אמש (שבת), ברקת עדכן הערב כי חלו "התפתחויות חיוביות ומשמעותיות בנושא". וכבר יש תשובות ממותגים מסוימים שלא מוכן לעצור את העלייה.
בפניה לברקת נכתב: "בהמשך למכתבך: הקפאת העלאות מחירים או כניסה "לרשימה השחורה". נכבדי, אנו מברכים על כל יוזמה להקטנת יוקר המחייה בישראל. מזה עשרות שנים, "אחוה" הינה נושאת הדגל הצרכני ומקפידה כי כל מגוון מוצריה ימכרו במחירים נוחים ומשתלמים לציבור לקוחותינו בישראל".

עוד צוין: "אחדות בע"מ ("אחוה") הינה הפתרון וההוכחה כי ניתן להילחם ביוקר המחייה בישראל ולראייה, מצ"ב טבלה המציגה את נתח השוק הכמותי והכספי ובנוסף המחיר הממוצע לצרכן לשנת 2023 בשוק הטחינה הגולמית (לפי נתוני סטורנקסט)".
באחוה המשיכו: "הן המחיר הממוצע לצרכן והן הפער המשמעותי בין נתח השוק הכמותי לכספי, מעידים כי "אחוה" הינו מותג "פרו-צרכני" מובהק ובולט וכך אנו מתנהלים שנים רבות. פער המחיר בין המותג המוביל "אחוה" למותג השני בקטגורייה, עולה על 20%!!!. אין דוגמאות רבות למותג מוביל שהוא גם המותג הזול בקטגורייה".
עוד צוין: "בכל מגוון מוצרי המפעל: טחינה גולמית, חלוה לסוגיה, מוצרי מאפה, סירופ לשתייה וממרחים מבוססי טחינה, "אחוה" מציע לצרכן בעקביות ובהתמדה, תמורה הולמת לכספו ומהווה דוגמא כי מוצרי מזון איכותיים יכולים להימכר בישראל במחיר משתלם לצרכן, גם בהשוואה למדינות העולם. הלכה למעשה, במוצרים אותם "אחוה" מייצרת – אין יוקר מחייה בישראל".
"לעניין ההכרח בעליית מחירים למגוון הטחינה הגולמית, טחינת "אחוה"  מיוצרת מחו"ג אחד בלבד והוא השומשום, אשר מיובא מאתיופיה דרך נמל ג'יבוטי. אם מחיר טון שומשום בתחילת 2023 היה 6,250 ₪ לטון, הרי שמחירו האמיר בסוף השנה ל – 7,900 שקל לטון. בתחילת שנת 2024 רכשנו שומשום אף במחיר של 8,600 ₪ לטון. עלייה של קרוב ל – 40%. עלות ההובלה הימית התייקרה מ – 63$ עד ל – 170$ לטון".
באחוה מחו: "מפעל שמדיניותו העסקית היא למכור במחיר זול כל השנה ויתעלם מסביבתו העסקית ומהתייקרות דרקוניות במחיר חומר הגלם היחיד במוצר, לא יכול לשרוד. בטוחני כי תסכים, במיוחד לאור טבלת המחירים, שאם טחינת "אחוה" תפסיק לייצר, מצבו של הצרכן בישראל יורע. אם וכאשר מחיר השומשום ירד, מדיניותינו העסקית היא להוריד בהתאם את מחיר המוצר לצרכן. כך נהגנו תמיד וכך ננהג גם בעתיד. אנו תקווה כי מחירו אכן יירד בחודשים הקרובים".
לסיום הודגש: "אחוה" הינה הוכחה חייה כי ניתן להילחם ביוקר המחייה בישראל, במגוון מוצרים רחב ולאורך עשרות שנים. אנו מהווים פתרון לעניין ולא הבעיה, כפי שהינך מנסה להציגנו. מפעלנו ביצע ירידת מחירים באמצע שנת 2023. אם במקום ירידת מחירים זו, היינו מעלים את המחיר, עדיין היינו המותג הזול בישראל. מאז פתיחת המלחמה, "אחוה" מציגה על מוצריה את הסלוגן: "בשבילי – מוצר ישראלי" בסמוך לדגל המדינה. אנו גאים בפועלנו ותומכים ללא סייג בתעשייה ישראלית, ציונית וערכית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחוה באמת הכי זולים
    יוסי 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טחינה מצויינת וזולה.
    סגור