כסף וצרכנות

ג'ף בזוס מפתיע: מה הוא מתכוון לעשות עם הכסף?

בעוד שמיליארדרים ומיליונרים רבים התחייבו בשנים האחרונות לתרום את הונם לצדקה, מייסד אמזון סירב להצטרף לטרנד. כעת הוא חושף מדוע הוא לא ממהר לתרום כספים: זה כמו להקים את אמזון. זה קשה"

יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס, pexels)
ג'ף בזוס מתכוון לתרום את רוב כספו למיזמים לטובת העולם, כך הוא אמר ביממה האחרונה בראיון בלעדי לכתבת הבידור של CNN, קלואי מלאס, לרגל הענקת פרס מיוחד לזמרת דולי פרטון.
בתשובה לשאלתה של מלאס האם הוא מתכוון לתרום את רוב כספו למטרות צדקה, הוא אמר: "כן. (אבל) החלק הקשה הוא לחשוב כיצד לעשות זאת באופן שיניע (שינוי). זה לא קל. את יודעת, לבנות את אמזון לא היה קל. זה דרש הרבה עבודה קשה, כמה שותפים חכמים מאוד – ואני מוצא שפילנתרופיה מאוד דומה (לזה). זה לא קל. זה מאוד קשה. יש כמה דרכים, אני חושב, שאתה עלול לעשות גם דברים לא מועילים. אז אנחנו בונים את היכולת להיות מסוגלים לתרום את הכסף הזה".
רשת הטלוויזיה ציינה כי מדובר בפעם הראשונה שבזוס מביע כוונה לתרום את רוב הונו, שנאמד כרגע בכ-124 מיליארד דולר, למיזמים לשיפור העולם. בזוס הוא אחד ה'נעדרים' הבולטים מהרשימה המאוד ארוכה של מיליארדרים ומיליונרים שחתומים על 'התחייבות הנתינה' (Giving Pledge) – מסמך שעליו חתומים בין היתר מייסד FTX הקורסת סם בנקמן פריד; מייסד מיקרוסופט ביל גייטס וגרושתו, מלינדה גייטס; מייסד מיקרוסופט המנוח פול אלן; מייסד ומנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק), מארק צוקרברג, ואשתו פריסילה צ'אן; בארון הילטון, בעליה של רשת המלונות; המשקיע האקטיביסט קארל אייקאן; דייויד רוקפלר; מייקל בלומברג; וורן באפט; לארי אליסון; מנכ"לית יוטיוב (וגיסתו לשעבר של מייסד גוגל סרגיי ברין), אן ווצ'יטסקי; סמנכ"לית התפעול לשעבר של מטא, שריל סנדברג, ובעלה המנוח דייב גולדברג; בעלי רשת מלונות מאריוט; יורי מילנר; יריביו של בזוס בתחום החלל, אילון מאסק וריצ'ארד ברנסון; והבולטת ביותר – גרושתו של בזוס, מקנזי סקוט, שכבר תרמה בשנה האחרונה 4 מיליארד דולר.
לדברי בזוס, הוא מתכוון לתרום את הכסף למלחמה בשינוי האקלים ולתמיכה ב"אנשים שיכולים לאחד את האנושות לנוכח השסע החברתי והפוליטי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה