כסף וצרכנות
מהפך בתחנות הדלק בישראל: רבע מהנהגים עברו לשיטה החדשה
לידי ice הגיעו נתוני השימוש בשיטת התשלום החדשה בתחנות הדלק - הצמדת הנייד או השעון החכם: זה המהפך המהיר שקרה מאז נפרסו המסופים החדשים
חברת הפינטק Hyp השלימה בחודש שעבר פרויקט ענק של העברת כלל תחנות הדלק של חברות הדלק הגדולות בישראל לטכנולוגיית ה-EMV - כך שכלל תחנות הדלק בישראל, יקבלו תשלומים באמצעות כרטיסי שבב, טלפונים חכמים ושעונים חכמים.
כעת, לידי ice הגיעו הנתונים הראשוניים מעשרת הימים הראשונים להפעלת שיטת הצמדת הכרטיס/טלפון לתשלום בדלק – ומתברר כי מאז השלמת פריסת מסופי ה־EMV בתחנות הדלק בסוף אוקטובר, נרשמה קפיצה מיידית בשימוש בתשלומים מהטלפון הנייד.
על פי נתוני חברת הפינטק Hyp, בתוך ימים מסיום הפריסה, כבר 23% מכלל העסקאות בתחנות הדלק בישראל מתבצעות באמצעות TAP מהנייד - שיעור חריג לגודל השוק ולמהירות האימוץ. ב־Hyp מציינים כי הנתונים משקפים שינוי התנהגותי חד עם פתיחת האפשרות לתשלום ישיר מהטלפון: "הצרכנים הישראלים לא היו צריכים ללמוד את זה - הם פשוט חיכו שיאפשרו להם. ברגע שהאפשרות נפתחה, השימוש זינק באופן כמעט מיידי”.
כזכור, פריסת תקן ה־EMV בענף הדלק נחשבה לאחת המשימות הטכנולוגיות המורכבות בשוק התשלומים הישראלי. בשונה מרכישה רגילה, בתדלוק סכום העסקה אינו ידוע מראש, כך שבתחילת התהליך מוקצית מסגרת זמנית בכרטיס, שמתעדכנת רק בסיום התדלוק לסכום המדויק. תהליך זה דרש פיתוח תוכנה ייעודית למסופים בתחנות, התאמות בין בקרי המשאבות למערכות הסליקה, ושדרוג של תשתיות התקשורת והאבטחה.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



