כסף וצרכנות

בשורה משמחת לנהגים: זה מה שיקרה בתחנות דלק בראשון הקרוב

החל מיום ראשון הקרוב, שיטת התלשום החדשה של תחנות הדלק הולכת להשתנות ולהיטיב עם הנהגים. כל הפרטים
ענת סימן טוב |  2
תחנת דלק-אילוסטרציה (צילום freepik)
רוב העסקים בישראל התקדמו לתשלומים באמצעות ארנק דיגיטלי, כעת קצת באיחור גם בתחנות הדלק החל מיום ראשון הקרוב, תוכלו לשלם באמצעות זו.
החל מיום ראשון הקרוב, ה־2 בנובמבר, הציבור הישראלי יוכל לשלם עבור תדלוק בתחנות הדלק באמצעות ארנק דיגיטלי, שעון חכם ועסקאות קונטקטלס. מדובר בצעד המשלים את פריסת מערכת התשלומים המתקדמת EMV, שפותחה על ידי חברת שב״א, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב.
כזכור, גם אתמול הודיעה חברת הסליקה HYP על שימוש בשעון החכם בתחנות דלק, כפי שפירסמנו.
לפי הודעת שב״א, החל מהמועד האמור יחויבו כל חברות הדלק והאנרגיה בישראל לאפשר לצרכנים לבצע תשלומים דרך מסופי אשראי מחוברים למערכת ה־EMV. הנתונים מצביעים על כך שבחודש ספטמבר האחרון הסתכמו הוצאות הציבור בתחנות הדלק ב־1.764 מיליארד שקלים,  סכום המהווה יותר מ3.5% מסך הרכישות שבוצעו בכרטיסי חיוב באותו חודש.
מערכת ה־EMV, שמאפשרת ביצוע תשלומים מתקדמים ובטוחים יותר, פותחה והוטמעה על ידי שב״א והחלה לפעול במשק הישראלי בשנת 2020. מאז כניסת הארנקים הדיגיטליים של Apple ו־Google לשוק המקומי, היקפי השימוש במערכת צמחו משמעותית. בספטמבר 2025, יותר מ־92.3 אחוזים מההוצאות שבוצעו באמצעות כרטיסי חיוב עברו דרך המערכת  כ־46.2 מיליארד שקלים מתוך סך של 50 מיליארד שקל. בנוסף, כמעט חמישית מהעסקאות  17.9%, בהיקף של כ־8.97 מיליארד שקל,  בוצעו באמצעות ארנקים דיגיטליים המחוברים לטלפונים ולשעונים חכמים.

במקביל לכניסת מסופי ה־EMV לתחנות הדלק, תפסיק שב״א את פעילותה של מערכת האשראי הוותיקה "אשראית 96". בשבא מסבירים כי המעבר המלא למערכת החדשה מסמן שלב משמעותי בהתפתחות תשתיות התשלום בישראל. "החדירה של מערכת ה־EMV לתחנות הדלק מציבה את המשק הישראלי בנקודה שבה כל העסקים והמסופים מחוברים אליה," נמסר מהחברה. "מדובר בבשורה חשובה לציבור, המרוויח מנוחות ומגוון רחב של אמצעי תשלום, וכן בצעד משמעותי לבעלי העסקים שנהנים ממערכת פתוחה, מתקדמת ותחרותית יותר".
רועי דימניק, מנכ"ל חטיבת הדיגיטל של קבוצת SQLink: "מה שהפך השבוע לחובה רגולטורית, כבר רץ אצל דלק בפועל. עבורנו, כגוף שהוביל את הפיתוח, היה ברור מזמן שהשוק והלקוחות ידרשו חוויית תשלום דיגיטלית מלאה הרבה לפני שהרגולציה תגיע. דלק בחרה להקדים ולהטמיע את הפתרון, ואנחנו בנינו אותו. זו דוגמה מובהקת למצב שבו הטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה והיתרון כבר בידיים של מי שנערך מראש".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איך hyp הצליחו לפרסם את עצמם בתחום שהם לגמרי שוליים? (ל"ת)
    שלום 10/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הבעיה זאת לא שיטת התשלום הבעיה היא...
    רם 10/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סכום התשלום היקר.
    סגור