כסף וצרכנות
הצרכן הישראלי בהלם: שסטוביץ שוב מייקרת מחירים על מוצרים שבשיווקה
לאחר חודשים של שקט מדומה בשוק המזון, מהלך פתאומי של שסטוביץ מאיים להצית מחדש את גל ההתייקרויות. בזמן שהדולר יורד והעולם מתייצב, החברה דווקא מעלה מחירים - מה היא יודעת שאנחנו לא?
אחרי כמה חודשים של שקט מדומה, חברת שסטוביץ חוזרת אל המגרש עם בשורה צורבת לכל משפחה ישראלית: התייקרויות חדשות במוצרי המזון הפופולריים שלה. החברה שלחה לספקים הודעה רשמית על “עדכון מחירון” לחודש נובמבר - עדכון שמסתיר מאחוריו עליות מחירים של 8% עד 11% במוצרי מותג "מאסטר שף".
מי שיקפוץ לסופר ירגיש מיד את השינוי. רטבים בסיסיים כמו סויה, צ'ילי וברביקיו, מיני קרוטונים, מיונז בטעמים שונים וממרחי שום - כולם צפויים לעלות ביוקר. כך למשל, קרוטונים שעלו עד לא מזמן 12.2 שקלים לקמעונאי יתייקרו ל-13.58 שקלים. רוטב סויה 700 גרם יטפס מ-5.7 ל-6.32 שקלים, והמיונז (435 גרם) יעלה מ-8.13 ל-9.18 שקלים - קפיצה של לא פחות מ-11%.
והיד לא נעצרת שם. גם המותג "מרבה", ששסטוביץ משווקת, מצטרף לחגיגת ההתייקרויות: עוגיות שוקולד צ'יפס יעלו ב-8%, ועוגיות בראוניז ב-7%.
מה שהופך את המהלך הזה למכעיס במיוחד הוא התזמון. בזמן ששערי המטבעות הזרים דווקא יורדים - הדולר איבד כ-3.3% מערכו בשלושת החודשים האחרונים, והאירו גם הוא נחלש - ובזמן שמחירי חומרי הגלם בעולם דווקא במגמת ירידה, כאן בישראל המחירים נוסקים כלפי מעלה ללא סיבה מוצדקת.
נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה שבה שסטוביץ מעלה מחירים השנה. לפני כחצי שנה היא כבר ייקרה את מוצרי ציקוטה, פומפדור ופריטים נוספים בשיעור של 7% עד 10%. אז דיברה החברה על “התאמות נדרשות לעלויות היבוא”, אך גם כיום - כשהנתונים הכלכליים הפוכים - היא בוחרת באותו כיוון בדיוק.
עוד ב-
תגובת שסטוביץ: "תמחור מוצרי החברה נקבע מעת לעת בהתאם לשורה של שיקולים מקצועיים, במטרה להציע לצרכן הישראלי את התמורה המשתלמת ביותר. גם לאחר עדכוני המחיר האחרונים, מדובר בהצעות ערך אטרקטיביות במיוחד".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.שר הכלכלה בדיחה חחחחחחחחמיכה 11/2025/03הגב לתגובה זו0 0במקום להילחם בטייקונים ולפתוח את השוק מחמם את הכיסאסגור
-
1.שסטוביץ היקרניםמשה 10/2025/30הגב לתגובה זו0 0התגובה צריכה לניות פשוטה.לא ליקנות את המוצרים שלהם.יש מקבילים ברמה לא פחות טובה.צרכנות נבונה תשמה את המצב.סגור



