כסף וצרכנות

כרטיס טיסה לחודש? בענף מזהירים: "אנחנו לא השוטרים של הממשלה"

אתמול הכריזה שרת התחבורה על אופציית היציאה מהארץ של 50 נוסעים בכל טיסה עם יציאה לחודש וטענה שמי שיאכוף זאת, אלו חברות התעופה. כעת, גורמים בענף אומרים אחרת
ענת סימן טוב | 
מירי רגב (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
אתמול הכריזה שרת התחבורה, מירי רגב, על אפשרות ליציאת נוסעים מהארץ. על פי ההחלטה, בכל מטוס יוקצו 50 מקומות לנוסעים יוצאים – כולל מקרים חריגים. היציאה מהארץ מחייבת התחייבות לשהות של לפחות חודש מחוץ לישראל.
חברות תעופה שונות ביטלו טיסות קדימה, אך מי שמחזיק בכרטיס לטיסה יוצאת, ולא קיבל הודעת ביטול – צפוי לצאת במועד שנקבע מראש.
השאלה הגדולה שנותרה פתוחה נוגעת לטיסות היוצאות שכבר מתקיימות: מי צפוי לאכוף את הדרישה לשהות של 30 יום? שרת התחבורה הסבירה כי האחריות מוטלת על חברות התעופה, שצריכות לבדוק לכמה זמן נרכשו הכרטיסים.
עם זאת, גורמים בכירים בענף התעופה טוענים כי בפועל אין באפשרותם לאכוף זאת, וכי הם לא מתכוונים להפוך ל"שוטרים" של הנחיה זו.
חשוב לציין: בשלב זה פועל מנגנון החילוץ לפי יעדים ותאריכי טיסה, כך שמי שיצא מישראל – ייתכן שייאלץ להמתין זמן מה עד שיוכל לשוב. אף על פי כן, לא מתבצעת אכיפה בפועל על משך השהייה שמופיע בכרטיס – בין אם הוא ל-30 יום ובין אם רק לשבוע.

הכאוס סביב סוגיית הטיסות נמשך, והיום נערך דיון בוועדת הכלכלה שעסק בשאלות הרבות שנותרו פתוחות: כיצד מתבצע מיון הנוסעים ההומניטריים? מהן הכמויות המוקצות לכך? ומה סדרי העדיפויות? – שאלות רבות שטרם זכו למענה מספק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה