כסף וצרכנות
המנכ''ל בהודעה חסרת תקדים: הסוף לעבודה עם עובדים אנושיים
המייסד והמנכ"ל של חברת דואלינגו לואיס פון אהן כתב הצהרה לכלל העובדים, ואשר פורסמה בחשבון הלינקדאין הרשמי של החברה: ''תצטרך לחשוב מחדש על חלק ניכר מדרכי העבודה שלה. תקני כוח אדם חדשים יינתנו רק אם צוות לא יכול להפוך לאוטומט יותר את עבודתו"
חברת דואולינגו תחדל בהדרגה מלהעסיק עובדים קבלנים לביצוע משימות שבינה מלאכותית יכולה למלא, כך עולה מהודעת דואר אלקטרוני פנימית ששלח המייסד והמנכ"ל לואיס פון אהן לכלל העובדים, ואשר פורסמה בחשבון הלינקדאין הרשמי של החברה. בהודעה הדרמטית, הכריז פון אהן כי החברה עוברת למדיניות "AI-first" – העמדת הבינה המלאכותית במרכז פעילותה.
לדבריו, החברה "תצטרך לחשוב מחדש על חלק ניכר מדרכי העבודה שלה", וכי "ביצוע שינויים קטנים במערכות שתוכננו עבור בני אדם לא יספיק". כחלק ממעבר זה, החברה מגדירה מספר "מגבלות בונות", הכוללות שינויים באופן העבודה עם קבלנים, בחינת שימוש בבינה מלאכותית בתהליכי גיוס ובהערכות ביצועים, וקביעה כי "תקני כוח אדם חדשים יינתנו רק אם צוות לא יכול להפוך לאוטומט יותר את עבודתו".
פון אהן מדגיש כי "דואולינגו תישאר חברה שדואגת עמוקות לעובדיה" וכי "אין מדובר בהחלפת עובדים בבינה מלאכותית". לדבריו, השינויים נועדו "להסיר חסמים" כדי שהעובדים יוכלו "להתמקד בעבודה יצירתית ובבעיות אמיתיות, ולא במשימות חזרתיות". המנכ"ל מסביר כי "בינה מלאכותית אינה רק שיפור בפרודוקטיביות", אלא "מסייעת לנו להתקרב למשימתנו. כדי ללמד היטב, אנו צריכים ליצור כמות עצומה של תוכן, וביצוע זה באופן ידני אינו בר-קיימא". לטענתו, "אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלנו לאחרונה הייתה להחליף תהליך יצירת תוכן איטי וידני בתהליך המבוסס על בינה מלאכותית. ללא בינה מלאכותית, ייקח לנו עשורים להרחיב את התוכן שלנו ליותר לומדים. אנו חייבים ללומדים שלנו להעביר להם תוכן זה בהקדם האפשרי".
הודעתו של פון אהן מצטרפת למגמה המסתמנת בתעשייה, כפי שמשתקף גם במזכר דומה ששלח מנכ"ל Shopify, טובי לוטקה, לעובדיו ושיתף לאחרונה ברשתות החברתיות. במזכר זה, לוטקה הצהיר כי לפני שצוותים מבקשים יותר תקנים או משאבים, עליהם להראות "מדוע אינם יכולים להשיג את מה שהם רוצים לעשות באמצעות בינה מלאכותית". ביולוגו עצמה, המעבר לגישת "AI-first" מהווה המשך ישיר למהלך אסטרטגי קודם של החברה בשנת 2012, כאשר "הימרה על מובייל" בעוד מתחרים התמקדו באפליקציות נלוות לאתרי אינטרנט. החלטה זו סייעה לדואולינגו לזכות בתואר "אפליקציית השנה של iPhone" ב-2013 ואפשרה את צמיחתה האורגנית המרשימה.
לדברי המנכ"ל, בינה מלאכותית גם מסייעת לחברה לפתח תכונות חדשניות כמו "שיחות וידאו" שהיו בלתי אפשריות לבנייה בעבר. "בפעם הראשונה אי פעם, הוראה ברמה של המורים הפרטיים הטובים ביותר נמצאת בהישג יד". עם זאת, פון אהן מודה כי המעבר לגישה מבוססת בינה מלאכותית לא יקרה בין לילה, ומרכיבים מסוימים - כמו הבנת בסיס הקוד של החברה על ידי בינה מלאכותית - ייקחו זמן. "איננו יכולים לחכות עד שהטכנולוגיה תהיה מושלמת ב-100%. אנו מעדיפים לנוע בדחיפות ולספוג לעתים פגיעות קטנות באיכות מאשר לנוע לאט ולהחמיץ את הרגע".
עוד ב-
בהמשך ההודעה, פון אהן מבטיח תמיכה בעובדים במעבר זה באמצעות "יותר הדרכה, חניכה וכלים לבינה מלאכותית בתפקידיהם". הוא מסכם באומרו: "שינוי יכול להיות מפחיד, אבל אני בטוח שזה יהיה צעד מצוין עבור דואולינגו. זה יעזור לנו להגשים טוב יותר את משימתנו — ועבור העובדים, זה אומר להישאר בחזית השימוש בטכנולוגיה זו כדי להשיג תוצאות". גישתה החדשה של דואולינגו משקפת מגמה רחבה יותר בתעשיית הטכנולוגיה, כאשר חברות רבות בוחנות כיצד לשלב בינה מלאכותית בליבת פעילותן העסקית, תוך איזון בין יעילות תפעולית לבין צרכי העובדים והערכים הארגוניים. המהלך מעיד על הבנה עמוקה שבינה מלאכותית אינה רק כלי לייעול תהליכים, אלא פלטפורמה טכנולוגית שיכולה לשנות מהיסוד את דרכי הפעולה והיכולות של ארגונים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.חחח מהלך גרועהמטיף 05/2025/08הגב לתגובה זו0 0זה רק אומר שהוא גוש חרא וחזיר כסףסגור



