דיגיטל וטק

לינקדאין זייפה נתונים למפרסמים? בית המשפט הכריע

תביעה ייצוגית חושפת כי הרשת החברתית המובילה בעולם המקצועי ניפחה את מספר הצפיות במודעות וידאו, מה שהוביל להסדר פיצויים של 6.625 מיליון דולר. כיצד יגיבו המפרסמים לנוכח הגילויים המטרידים?
רפאל בן זקרי | 
לינקדאין (צילום unsplash)
לינקדאין, אחת מהרשתות החברתיות המובילות בעולם המקצועי, הגיעה להסדר פיצויים בסך 6.625 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בטענה לניפוח מספר הצפיות במודעות וידאו. ההסדר הוגש בשבוע שעבר לבית המשפט הפדרלי בסן חוזה, קליפורניה, וממתין לאישור השופטת לפני שיאושר סופית.
לינקדאין, שהכחישה כל עבירה, התחייבה להעסיק בודק חיצוני למשך שנתיים לבחינת מדדי המודעות שלה. התביעה הוגשה על ידי חברת TopDevz מסקרמנטו, קליפורניה, שטענה כי לינקדאין ניפחה את מספר הצפיות במודעות הווידאו באפליקציה שלה, בכך שספרה צפיות גם כאשר המשתמשים גללו על פניהן.
יישוב התביעה המשפטית הגיע זמן קצר לאחר שלינקדאין, שבבעלות מיקרוסופט, אישרה כי תיקנה באגים שגרמו ליותר מ-400,000 מקרים של חיובי יתר – טעות שלינקדאין תיקנה באמצעות הענקת קרדיטים למפרסמים שנפגעו.
הסדר הפיצויים בסך 6.625 מיליון דולר מכסה מפרסמים אמריקאים שרכשו מודעות בפלטפורמה בין ינואר 2015 למאי 2023, ונגבה מהם תשלום יתר על המידה בשל ניפוח מספר הצפיות. החלטה זו מדגישה את המחויבות של לינקדאין לשקיפות ולאמון עם לקוחותיה, תוך כדי תיקון כשלים טכניים ושיפור השירות למפרסמים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה