כסף וצרכנות

מחירי הכרטיסים לאואזיס עלו ביותר מפי 2 בזמן אמת, הממשלה תבדוק

מעריצי אואזיס מתוסכלים לאחר שמחירי הכרטיסים לסיבוב ההופעות האיחוד זינקו במהלך המכירה. שרת התרבות הבטיחה לבדוק את שיטת התמחור הדינמי, שהובילה לעלייה ביותר מפי שניים במחיר הכרטיסים בזמן אמת. טיקטמאסטר:  המערכת הדינמית נועדה לאפשר לקבוע מחירים הקרובים יותר לשווי השוק האמיתי 
שרון בירקמן | 
הופעה-אילוסטרציה (צילום pixabay)
האיחוד של להקת אואזיס, אחת מלהקות הרוק הבריטיות המצליחות ביותר של שנות התשעים, הפך לאירוע המדובר ביותר בעולם המוזיקה השבוע. ההכרזה על סיבוב הופעות חדש לאחר 15 שנה ריגשה את המעריצים ואת התקשורת כאחד, אבל השמחה היתה קצרה כשהמעריצים גילו שמחירי הכרטיסים ובתי המלון זינקו.
במוצאי שבת, אלפי מעריצים המתינו שעות בתורים וירטואליים כדי לרכוש כרטיסים להופעות האיחוד של הלהקה. כשהם סוף סוף הצליחו להגיע לרכישה, רבים גילו שמחירי הכרטיסים קפצו בהרבה מעל למחיר הנקוב. "חיכיתי שלוש שעות בתור וירטואלי רק כדי לגלות שהמחירים עלו ביותר מפי שניים מהרגע שנכנסתי לאתר", כתב אחד המעריצים ברשת X. מאות מעריצים זועמים התלוננו על כך שמדיניות התמחור מונעת מהם להשתתף באירוע מוזיקלי היסטורי.

שרת התרבות של בריטניה, ליסה ננדי, תיארה את המצב כ"מדכא ביותר", והודיעה כי הנושא ייכלל בישיבת ממשלה בשבוע הבא. לדבריה, הממשלה תבחן את סוגיית התמחור הדינמי במסגרת בחינת שוק מכירת הכרטיסים המשניים. "אחרי החדשות המדהימות על חזרתה של אואזיס, מדכא לראות שמחירי כרטיסים מנופחים מונעים מהמעריצים הרגילים את האפשרות ליהנות מהלהקה האהובה עליהם בהופעה חיה", אמרה ננדי. היא הוסיפה כי הממשלה מתחייבת להחזיר את המעריצים למרכז המוזיקה, ובהתייעצות הקרובה ייכללו סוגיות הנוגעות לשקיפות והשלכות השימוש בתמחור דינמי על מעריצים ממעמד הביניים.
בתגובה מטעם טיקטמאסטר נמסר כי המחירים נקבעים על ידי המפיקים ולא על ידי האמנים. לדבריהם, המערכת הדינמית נועדה לאפשר לאמנים ולאנשים המעורבים בהפקות לקבוע מחירים הקרובים יותר לשווי השוק האמיתי שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה