כסף וצרכנות

בשבועיים בלבד - מחירי הירקות בישראל מזנקים

בשבועיים האחרונים מחירי הירקות והפירות התייקרו עוד יותר, עקב החקלאות התקועה בצפון ובדרום בעקבות המלחמה  
ענת סימן טוב |  1
פירות וירקות בשוק רמלה (צילום יוסי אלוני/ פלאש 90)
המחסור בחקלאות בצפון ובדרום מביא את אותותיו, כך שבשבועיים האחרונים ניכרת מגמת התייקרות בירקות ובפירות. בין הירקות הבולטים במגמת עלייה, הוא הפלפל הקרוי גם גמבה. עד לפני שבועיים מחיר הגמבה עלה 7.90 שקלים לק"ג , הכי זול אצל רמי לוי, כיום הכי זול אצלי רמי לוי הוא 9.90 שקלים לק"ג , בעוד שאצל אחרים המחירים עברו כבר את העשרה שקלים.
כך גם אצל העגבניות. לפני שבועיים מחירי העגבניות היו החל מ-4.90 שקלים לק"ג במחיר הכי זול, כיום העגבניות כבר עולות 6.90 שקלים לק"ג.
 גם מחירו של תפוח האדמה שלפני שבועיים עלה 4.90 שקלים לק"ג והיום המחיר כבר טיפס ל-6.90 שקלים לק"ג. באותם מחירים, זינקו גם המלפפונים.
על פי דו"ח מחירי הירקות והפירות, בשבוע האחרון מחירי המלפפונים עלו ב21%, עגבניות השרי התייקרו ב37% והקישוא זינק ב26%. הפירות שבלטו בהתייקרות המחירים בשבוע האחרון  הם, האגסים עם עלייה  27% וענבים שחורים עם עלייה 19%.
נתון מעניין אותו חושף הדו"ח הוא, הוזלה ב-20% במחיר המנגו במחירי הסיטונאי, אך התייקרות במחיר לשוק הצרכן של 7%. כך גם במחירי האבוקדו שמחירם הוזל במחיר הסיטונאי ב11% והתייקר במחיר לשוק הצרכן ב-12%.
המסקנה הזו מראה, כאשר ישנה הוזלה במחיר הסיטונאי, עדיין המחירים נשארים גבוהים ואף מתייקרים, מה שגורם לעוד אבן ביוקר המחייה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחירי הירקות
    אלון 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפתחו יבוא חופשי לכל מי שרוצה . ואז נראה כמה יעלה . שרמות....
    סגור