קריירה ולימודים

משרד התקשורת מזלזל: "הדואר סוגר סניפים, לכן התלונות בירידה"

לאחר שדו"ח נציב תלונות הציבור קבע כי חל שיפור בטיפול בפניות לקוחות בדואר ישראל: קיטון משמעותי של 32% בתלונות הציבור על דואר ישראל בשנת 2022, במשרד התקשורת תקפו: "חלק מהתלונות אנחנו מקבלים בין היתר במרוכז מראשי הרשויות. לא נמצא זכר להנחיות הדירקטוריון לפעול לטובת שיפור השירות לציבור, דבר חמור"
מערכת ice |  2
דואר ישראל (צילום shutterstock)
דו"ח נציב תלונות הציבור לשנת 2022 שפורסם היום (שני), מצביע על שיפור בטיפול בפניות לקוחות בדואר ישראל, עם ירידה משמעותית של 32% במספר התלונות על הדואר שטופלו בנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.
אלא, שבמשרד התקשורת בתגובה לפרסום נציב תלונות הציבור: "הנתונים שפורסמו מטעים ואינם משקפים את המציאות. מרבית התלונות אינן מגיעות כלל לנציב תלונות הציבור אלא ישירות לחברת הדואר. בשנת 2022 בלבד, נרשמו בחברת הדואר 301,133(!) תלונות ציבור על שירותי חברת הדואר, זאת לעומת 305,132 תלונות שנרשמו בחברת הדואר בשנת 2021. ירידה מזערית לכאורה של 1.3%. אבל אם נבחן את פעילות החברה במקביל, נגלה כי הכנסות החברה בשנת 2022 היו 1.534 מיליארד ש"ח לעומת 1.625 מיליארד ש"ח בשנת 2021. ירידה של 5.6%. כלומר, גם בלי להתייחס לנתון המזעזע הזה של כאלף(!) תלונות ביום, באופן יחסי מספר התלונות גדל".

עוד נמסר: "כמו כן, מתלונות המגיעות ישירות למשרד התקשורת נמצא כי יש עליה בשיעור של 9% בחודשים ינואר עד מאי 2023 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, ההיגיון משקף תמונה ברורה ופשוטה אף יותר: פחות סניפים משמע פחות ביקורי לקוחות, משמע פחות הכנסות מתחום הסחר המקוון, משמע פחות מסירות חבילות ללקוחות, משמע, פחות תלונות. ככל שהדואר ימשיך לסגור סניפים, כך תרד גם כמות התלונות בהתאמה".
לסיום הוסבר: "ובאופן כללי, יש להניח כי חלק מהציבור התייאש מהדואר ומחוסר יעילותו, ועל כן הוא איננו טורח להתלונן. כמו כן, חלק מהתלונות אנחנו מקבלים בין היתר במרוכז מראשי הרשויות. יש לציין, כי מעיון בהחלטות של דירקטוריון חברת הדואר לשנת 2022, לא נמצא זכר להנחיות הדירקטוריון לפעול לטובת שיפור השירות לציבור, דבר חמור בפני עצמו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין שירות.אין תלונות
    ענת הופמן 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הסניפים נסגרו בזה אחר זה.המחירים עלו.בול לארהב עלה מ8.3 ל10.9 השירות הורע. מכתב לניו יורק - שבועיים. מכתב ללונדון - חודש! אין תיבות דואר.התורים ארוכים מיוזעים וצפופים.רמת המקצועיות של עובדי הדואר נמוכה בדרך כלל.תודעת השירות איננה בנמצא.התלוננתי על שחיתות בסניף בירושלים לא זכיתי לתשובה ברמת " התקבל". הדואר הפך לסיוט. אין תלונות כי הציבור מיואש.
    סגור
  • 1.
    למה מחכים ? להגיש תביעה משפטית
    אזרח 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לאיזור שלי לא מגיע דוור כבר יותר משנה , מוצר שנשלח אלי מחו"ל מתעכב חדשיים . זלזול באזרח , נדרש רפורמה בדואר ישראל המסואב , תיכף ומיד.
    סגור