קריירה ולימודים

האקתון "אחרייטק": הפרויקטים הזוכים נחשפים

הפרויקטים הזוכים בהאקתון "אחרייטק" של עמותת בוגרי 8200 ועמותת "אחריי!" נחשפים: פרויקט לחיזוי חכם של מים חמים בדוד שמש, פרויקט ניבוי והתרעה בפני מחלות לב ומשחק להגברת מודעות בקרב ילדים לשימוש מרובה בסמארטפון
מערכת ice | 
האקתון "אחרייטק" (צילום מאיה לב)
בתחילת החודש התקיים אירוע השיא של תוכנית "אחרייטק" – מיזם משותף של עמותת בוגרי 8200 עם עמותת "אחריי!". אירוע השיא של התוכנית כלל האקתון בן 24 שעות בעולמות ה-Social Impact, בו השתתפו כ-300 בני נוער בכיתות י'-יב' מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. במהלכו הם פיתחו כ-50 פרויקטים גדולים בתחומי האקלים, הבריאות ו-EDTECH ובסיוע של עשרות מנטורים ומנטוריות מהחברות המובילות במשק.
המיזם "אחרייטק" הוקם בשנת 2020 ופועל לקידום מוביליות חברתית וצמצום פערים במטרה לקדם שוויון הזדמנויות וכדי לספק לבני הנוער את הכלים והמיומנויות שיהיו המפתח להשתלבותם בתפקידים טכנולוגיים בצה"ל, ומשם להיי-טק הישראלי. החניכות והחניכים לא נדרשים למיון או סינון וכל אחד ואחת יכולים להתקבל לתוכנית. התוכנית התקיימה בשיתוף החברות הטכנולוגיות המובילות במשק ביניהן: הפניקס, לאומי, Final, CyberProof, Palo Alto Networks, אלביט מערכות ועוד רבים אחרים.

פאנל שופטים בכיר שהורכב מבכירות ובכירי החברות השותפות בתוכנית, בחר מתוך כלל הפרויקטים שהוצגו במהלך ההאקתון, בכשישה פרויקטים המהווים פתרון חברתי וטכנולוגי יוצא דופן, במגוון תחומי העניין שהוצגו במהלך ההאקתון.
המוצר שנבחר בתחום האקלים הוא "סמארט דוד", מערכת בינה מלאכותית שפותחה על ידי קבוצת החניכים מקרית אתא, המאפשרת ניצול יעיל של אנרגיה טבעית, בתוך חיסכון של כ-365 ק"ג של פחמן דו חמצני לשנה, על ידי חיזוי כמות המים החמים שיהיו בדוד השמש בימים הקרובים לפני נתוני תחזית מזג האוויר ונתוני צריכת המים הביתית.
בתחום ה-EDTECH, בלט פרויקט Interruptor, פיתוח שבאמצעות משחק בסמארטפון מלמד את המשחקים בו כי שימוש בטלפון פוגע בריכוז בעת ביצוע מטלות יומיומיות, וכך למעשה מפחית את השימוש בטלפון במהלך היום. קבוצת מזכרת בתיה שפיתחה את המשחק, ציינה כי המטרה מושגת על ידי המשחק בו המשתמש נדרש לאסוף מטבעות זהב, בזמן מוגבל, על רקע הפרעות יזומות בטלפון של המשחק, דבר המבליט את העובדה כי שימוש בטלפון במקביל למטלות היומיומיות שלנו, פוגע באיכות הביצועים שלנו.
הזוכה השלישי בתחום הבריאות הוא פרויקט HealthyHeart שפיתחה קבוצת החניכים מבאר שבע, המנבא ומתריע על מחלות לב על ידי מילוי ניתוח שאלון אישי וביתי שמעניק למשתתף כלים מותאמים אישית ומדויקים להערכת הסיכון למחלות לב עם המלצות מעשיות למניעה.
בתחרות זכו גם פרויקטים נוספים שפותחו על חניכי הפרויקט, כמו משחק המעלה את המודעות בקרב ילדים לאלרגיות והתמודדות עימן, משחק המסייע לילדים חולי סרטן העובדים טיפולים כימותרפיים, ומערכת חכמה המסייעת לתלמידי כיתות ט' בתהליך בחירת המגמות בתיכון.  
גיא מזרחי, מנהל תוכנית אחרייטק, עמותת בוגרי 8200: "עמותת בוגרי 8200 גאה להוביל ביחד עם עמותת "אחריי!" את ההאקתון זו השנה השנייה. הרגע הזה שבו חיוך על פניה של נערה תיכוניסטית מבצבץ ברגע שהיא מוכיחה לעצמה שהיא מסוגלת ומציגה את הפרויקט הקבוצתי בפני שופטים מתעשיית ההיי-טק, שווה את הכל. וזה בדיוק מה שאנחנו עושים ב"אחרייטק" - פותרים עם בני ובנות הנוער הללו אתגרים חברתיים וטכנולוגיים שמוכיחים להם בכל פעם מחדש כמה שהם מסוגלים".
אולגה מגן, סמנכ"לית תחום טכנולוגי, עמותת "אחריי!": "אחרייטק מביאה חידוש ובשורה. לא רק לעולם החברתי אלא גם ובעיקר לסטארט אפ שכולנו אוהבים לאהוב. אחרייטק מביאה לקדמת הבמה את המוחות המבריקים והיצירתיים של הפריפריה הגאו-חברתית ומקדמת שוויון הזדמנויות, גיוון אנושי ורעיוני בעולם העבודה החדש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה