קריירה ולימודים

חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות: פרופ' אביטל גזית

חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות לשנת תשפ"ג הוא פרופ' אביטל גזית, כך מסר שר החינוך, יואב קיש.  הפרס יוענק במוצאי יום העצמאות ה-75 למדינה
מערכת ice | 
פרופ' אביטל גזית (צילום פרופ' אביטל גזית)
שר החינוך, יואב קיש, הודיע היום (רביעי) על זכייתו של חתן פרס ישראל, פרופ' אביטל גזית, חוקר באוניברסיטת תל אביב, בתחום חקר מדעי הסביבה והקיימות לשנת תשפ"ג. זוהי הפעם הראשונה ששר החינוך מעניק פרס בתחום זה שמהווה נושא משמעותי בסדר היום העולמי ולאחרונה נכנס גם לתוכנית הלימודים במערכת החינוך הישראלית.
בנימוקי הזכייה, ציינה ועדת הפרס, בראשותו של פרופ' ירון זיו ובהשתתפותם של פרופ' אופירה אילון, פרופ' בני חפץ ופרופ' דן יקיר, כי "פרופ' אביטל גזית הוא חוקר מוביל בתחום לימינולוגיה (חקר גופי מים מתוקים) ומערכות אקולוגיות בסביבות אלה. לצד מחקרים אלה, הוביל פרופ' גזית פעילות חלוצית לבחינת הבריאות הנחלים בישראל ופעילות רחבת היקף לשיקום נחלי ארצנו. לצד עבודתו המדעית תרם פרופ' גזית לשמירה על הכנרת ועל בריכות החורף בישראל.

עוד ציינה הוועדה כי "פרופ' גזית השכיל ליישם את המדע במאבקים ציבוריים ובהחלטות מדניות שהתבטאו בשטח. פרופ' גזית הוא פעיל ציבורי בוועדות רבות המקדמות את שמירת הטבע והקיימות בארץ ישראל".
הפרס יוענק במוצאי יום העצמאות ה-75 למדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה